Campus Mariakerke

Industrieweg 232, 9030 Mariakerke

We noemen campus Mariakerke ook wel eens de mediacampus van Arteveldehogeschool. Het is dan ook de thuisbasis van de Bachelor Grafische en Digitale Media.

campus-mariakerke-arteveldehogeschool

Onze opleiding Bachelor Grafische en Digitale Media vind je op onze mediacampus in Mariakerke. Met een eigen drukkerij, foto- en geluidsstudio en verschillende medialabs is deze campus helemaal op maat van de creatieve student. Vanaf het station Gent Sint-Pieters en De Zuid zijn er rechtstreekse snelbussen naar de campus. Kom je liever met de wagen? Aan de campus zijn er voldoende parkeermogelijkheden. Maar ook via de fietssnelweg raak je er snel.

☎ 09 234 86 00

Voorzieningen

• Multimedialabs
  • Print & sign labs
  • Studio's voor multicam & streaming
  • Schetsterras
  • Fotostudio
  • Geluidsstudio
  • Overdekte fietsenstalling
  • Parkeerplaats voor studenten

Opleidingen op deze campus

Bereikbaarheid

Met de fiets

• Als je in Gent centrum vertrekt, ben je met de fiets ongeveer twintig minuten onderweg naar campus Mariakerke. Je rijdt  zo goed als het volledige traject langs de Brugse Vaart.
  • Volg achtereenvolgens Coupure Links, Zuidkaai, Groendreef, Gérard Willemotlaan en Trekweg. Sla links af aan de Vinderhoutsedam en rij vervolgens door de fietstunnel en over de brug van de R4 tot aan onze campus.

Met het openbaar vervoer

Aan het Sint-Pietersstation kan je de bus nemen tot aan de campus:

• Buslijn 50 richting Brugge tot halte Lovendegem Appensvoorde. Stap hier over op buslijn 60 richting Gent Rabot en stap af aan halte Mariakerke Industrieweg

• Buslijn 907 of 908 (sneldienst) richting VISO-AHS tot aan halte VISO

• Buslijn 9a richting Wondelgem station tot halte Gent Westerbegraafplaats. Stap hier over op bus 60 richting Ursel of Zomergem en rijd tot halte Mariakerke Industrieweg.

• Buslijn P4 richting Gent Fratersplein tot Gent Rabot. Neem aan halte Gent Rabot buslijn 60 tot halte Mariakerke Industrieweg.

Voor de meest actuele informatie en reistijden kan je terecht op de website van De Lijn.

Met de auto

Campus Mariakerke ligt dicht bij het kruispunt van de R4 (de ring rond Gent) en de N9 die Gent met Eeklo verbindt. Ruime parking voorzien op de campus.