Onderzoek

Ons praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek kent een sterke verbinding met het werkveld, de wetenschap, het onderwijs en de maatschappij.

Onderzoek aan Arteveldehogeschool vertaalt zich in onderbouwde, inclusieve en motiverende producten, methodieken en diensten waar diverse stakeholders concreet mee aan de slag kunnen. Het stimuleren van innovatie en creëren van impact, regionaal tot internationaal, staan hierbij centraal.

Ons praktijkgericht onderzoek resulteert in de ontwikkeling van innovatieve producten, diensten en processen. Wil je graag meer weten? Maak kennis met onze projecten.

Maak kennis met onze vijf expertisedomeinen en hun onderzoeksprogramma's

Dankzij onze expertise en praktijkgerichte aanpak zijn wij dé geschikte partner in onderzoek en innovatie. Via onze expertisedomeinen verzamelen we onze kennis over verschillende disciplines heen, zodat we samen sterk kunnen innoveren.

Maak kennis met onze labs

In onze labs kan je terecht om kennis te maken met de nieuwste technologieën en innovaties. Onze experten gaan samen met jou aan de slag rond een concrete vraag, formuleren tastbare aanbevelingen en ontwikkelen prototypes op maat. Het zijn open plekken waar er ruimte is voor experiment, co-creatie en creativiteit.

Dienst onderzoek en ontwikkeling

Dienst Onderzoek en Ontwikkeling stimuleert en faciliteert kwaliteitsvol onderzoek en ondernemerschap aan onze hogeschool. We volgen het extern onderzoeksbeleid op, vertalen dit intern door en ondersteunen onze onderzoekers in hun zoektocht naar financiering en in het naar buiten komen alsook het creëren van impact met hun onderzoek.

Hiernaast werken we ook aan een systeem om de kwaliteit van ons onderzoek te versterken en efficiënter onze onderzoeksprojecten te beheren. Kortom, we effenen paden voor een optimale en structurele samenwerking met onze hogeschool, om samen sterk te innoveren en om zo de impact van ons onderzoek regionaal tot wereldwijd te bevorderen.

Vragen over onderzoek?

Elke Decrock

Diensthoofd Dienst Onderzoek en Ontwikkeling

Contacteer via e-mail

Wetenschapscommunicatie

Maak kennis met ons uitgebreid aanbod workshops en evenementen wetenschapscommunicatie voor jong en oud zoals Wetenschapscafé, Science Bar en Kinderuniversiteit.

Interesse in samenwerking?

Ben je op zoek naar een betrouwbare partner in innovatie om jou of je bedrijf/organisatie te helpen zoeken naar hands-on oplossingen voor pertinente uitdagingen?

Blijf op de hoogte

Wil je ook op de hoogte blijven van recente onderzoeksprojecten aan Arteveldehogeschool?