Alles over deze bijscholing

Inhoud

Hoe kan je door kleine veranderingen in je huidige aanpak leerlingen stapsgewijs meer onderzoekend aan de slag laten gaan? We onderzoeken deze aanpak in enkele voorbeelden en nemen ook de tijd om je eigen materiaal aan te passen.

Deelnemers ervaren zelf de belangrijkste kernideeën:

• Leerlingen leren onderzoeken is essentieel. Leerkachten moeten leerlingen hiervoor voldoende vernatwoordelijkheid geven en deze vaardigheden trainen
  • Leerkrachten kunnen via kleine aanpassingen bestaande activiteiten onderzoekender maken.

Via deze aanpassingen kan je specifieke denk- en werkwijzen trainen. Deze sessie kadert binnen de educatie van duurzame ontwikkeling op school.

Leerkrachten wetenschappen en STEM, secundair onderwijs.

Lesgevers

• John De Poorter: Docent Fysica, Wetenschappen en STEM bij de lerarenopleiding secundair onderwijs aan Arteveldehogeschool.

• Jan De Lange: Docent Fysica, Wetenschappen en STEM bij de lerarenopleiding secundair onderwijs aan Arteveldehogeschool.

Wanneer?

De vorming wordt op maat voor u ingericht. Neem contact op om praktische afspraken te maken.

Waar?

De vorming kan zowel bij ons als bij u worden georganiseerd.

Kostprijs?

De kostprijs wordt in onderling overleg op basis van de noden en wensen vastgelegd.

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?