Studenten communicatiemanagement promoten hun eigen fictief land

Studenten communicatiemanagement promoten hun eigen fictief land

De docenten van de opleiding Bachelor in het communicatiemanagement daagden hun studenten uit om een eigen land te verzinnen én aan te prijzen in het Engels, voor 'United Branded Nations'. Na wekenlang brainstormen en hard werken stelden zij op 29 maart hun resultaten voor tijdens de slotceremonie van het project. Ironhedge, het land van Evy Dermaut en Sara Leysen, werd verkozen tot winnaar.

'United Branded Nations' kadert binnen het TROTS-initiatief van Arteveldehogeschool. Daarmee willen wij studenten aansporen om zich op basis van 21st century skills te onderscheiden binnen hun vakgebied.

Bij 'United Branded Nations' lag de focus op Engelstalige 'branding'. De studenten kregen de opdracht om een identiteit te bedenken voor hun land, een nationaal product te verzinnen op basis van de marketingmix en een persona uit te werken met een customer journey. Het geheel moesten ze presenteren op een zelf ontworpen website. En of ze daarin geslaagd zijn!  Vooral Ironhedge, het land van Evy Dermaut en Sara Leysen, oogstte veel lof. Zij werden verkozen tot winnaars en kregen het begeerde TROTS-certificaat uitgereikt. "Ironhedge sprong eruit vanwege hun ironische gevoel voor humor en uitstekende oog voor detail. Ze creëerden een mooie combinatie van sterke en consistente branding."

De prijs van de peer jury ging ook naar Ironhedge, de UBN prijs ging naar Ancrath en de alumniprijs naar Furan. Benieuwd naar de overige fictieve landen? Alle resultaten zijn te bewonderen op de website van 'United Branded Nations'.

Studenten communicatiemanagement promoten hun eigen fictief land Ironhedge