Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Inschrijfprocedure

De opleiding wil je, voor je inschrijving, al ondersteunen bij je keuze. Daarom voorzie je als kandidaat-student deze twee verplichte documenten: mediumopdracht en een motivatiebrief.

Iets voor jou?

• Wil je mensen die psychisch lijden op weg helpen vanuit jouw passie voor beeld, dans, drama of muziek?
  • Ben je geboeid door wat anderen drijft en help je hen graag om therapeutisch op weg te gaan?
  • Wil je je verdiepen in een sterk theoretisch kader met de psychoanalyse als basis?
  • Heb je voldoende draagkracht om een goede therapeut te worden?
  • Sta je stevig in jouw schoenen om op dit moment de opleiding te starten?
  • Dan is deze opleiding jouw ding.
Ik vond dramatherapie een pittige opleiding. Het gaat niet om hocus pocus, je moet vooral een kritische blik ontwikkelen. Je krijgt veel vrijheid én verantwoordelijkheid om met het medium aan de slag te gaan. De docenten moedigen je aan, maar houden je zeker niet bij het handje vast. Ook het eigen proces krijgt veel aandacht. Waar zitten je blinde vlekken? Dat is best confronterend, maar het helpt ook om vertrouwen te winnen in jezelf en de kracht van het medium.
Annelies Houben
Oud-student en dramatherapeut in AZ Turnhout

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Creatieve Therapie

De Bachelor Ergotherapie was me op het lijf geschreven maar ik bleef op mijn honger zitten voor het creatieve luik. De Banaba Creatieve Therapie kwam hier uitstekend aan tegemoet. Door de combinatie met mijn job, gezin en kinderen was het goed dat ik deze studie kon spreiden. Een heel boeiende, verrijkende opleiding
Liesbet De Cleyn
Alumnus Banaba Creatieve Therapie

Vier media

Ik combineerde mijn werk als ergotherapeut met de opleiding. Het deed deugd om over het werk te kunnen spreken met medestudenten, elk met hun eigen achtergrond, maar met een gezamenlijke interesse en een gelijk doel. De theoretische onderbouw vanuit psychoanalytisch perspectief geeft een goede basis. Naast het theoretische luik, was er uitgebreid ruimte om te zoeken in mijn persoonlijk proces als therapeute en als mens. De opleiding heeft mij sterk geconfronteerd met mezelf, met mijn keuze voor het vak en met mijn positie als therapeute. Naast de praktijklessen, de leertherapie en supervisie werkte de opleiding door in mezelf. Alles wat ik als vanzelfsprekend had ervaren, was dat niet meer. Er werden geen pasklare antwoorden gegeven, maar een basis van waaruit ik mezelf verder kan verdiepen en een houvast om creatief te zoeken binnen een particulier traject met de patiënt.
Veerle Stes
Oud-student

Trajecten op maat

Tijdens mijn stage als klinisch psycholoog raakte ik geboeid door muziektherapie en besloot ik om deze therapievorm in mijn eindproef te onderzoeken. Zo vond ik mijn weg naar de opleiding aan Arteveldehogeschool. Vooral in de praktijkvakken vond ik een enorme bron van inspiratie. Je leert hoe je muziek op een creatieve manier kan inzetten om verbindingen te creëren tussen mensen, hoe je voor een groep kan staan ... Allemaal zaken die ik tot op vandaag gebruik in mijn job als muziektherapeute in een psychiatrisch ziekenhuis en in mijn ambulante praktijk voor muziektherapie.
Kelly De Brabanter
Oud-student

Praktische info

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!