Studenten met een politiek mandaat en studentenvertegenwoordigers

Studenten die een politiek mandaat opnemen en studentenvertegenwoordigers in de hogeschool, de associatie UGent, de VLOR of VVS die een mandaat als effectief lid opnemen kunnen een statuut aanvragen en de nodige onderwijs- en examenfaciliteiten krijgen om dit mandaat te kunnen uitoefenen.

studentenvertegenwoordigers-arteveldehogeschool

Kom je in aanmerking voor het statuut?

Hoe vraag je een bijzonder statuut aan?

Vanaf drie weken voor de start van het academiejaar, en nadat je ingeschreven bent in een opleiding, kan je een statuut aanvragen via het digitale aanvraagsysteem.

Een aanvraag doe je best zo snel mogelijk. Met vragen over de procedure kan je steeds bij de diversiteitscoach terecht.

Welke documentatie heb je nodig?

Studenten met een politiek mandaat dienen een document in dat bewijst dat zij dit mandaat effectief opnemen, met vermelding van begin- en einddatum.

Studentenvertegenwoordigers hoeven geen documentatie in te dienen. De verantwoordelijke participatiecoach van de opleiding bezorgt een overzicht van de mandaten aan de diversiteitscoach.

Studentenvertegenwoordigers dienen zich wel zelf te registreren in het digitale registratiesysteem.