Werkstudenten

Combineer jij je studies met een halftijdse job (minimum 80 uur per maand)? Dan kun je gebruikmaken van de nodige onderwijs- en examenfaciliteiten.

werkstudent-arteveldehogeschool

Kom je in aanmerking voor het statuut van werkstudent?

Volgende studenten komen in aanmerking voor het bijzonder statuut van werkstudent:

• Je werkt minstens 80 uur per maand.
  • Je werkt minstens de helft van een voltijdse opdracht, gebruikelijk in je sector van tewerkstelling.

Neem contact op met de diversiteitscoach van de opleiding als je ingeschreven bent in een opleiding die een aangepast traject heeft voor werkstudenten (bijvoorbeeld afstandsonderwijs of SWITCH-traject).

Hoe vraag je een bijzonder statuut aan?

Vanaf drie weken voor de start van het academiejaar, en nadat je ingeschreven bent in een opleiding, kan je een statuut aanvragen via het digitale aanvraagsysteem.

Een aanvraag doe je best zo snel mogelijk. Met vragen over de procedure kan je steeds bij de diversiteitscoach terecht.

Welke documentatie heb je nodig?

Tewerkgestelde studenten bezorgen:

• Een bewijs van tewerkstelling (contract of combinatie van verschillende contracten) met een omvang van minstens 80 uur per maand of een halftijdse opdracht volgens wat in je sector gebruikelijk is
  • Een uurrooster

Wat kan Arteveldehogeschool nog voor jou betekenen?

Enkele opleidingen bieden trajecten aan om werken en studeren te combineren. Meestal gaat het om een combinatie van dagonderwijs met wekelijkse contactmomenten en zelfstudie.

Daarnaast zijn er ook opleidingen die afstandsonderwijs aanbieden. Hierbij worden de klassieke contactmomenten volledig vervangen door een mix van online leren en zelfstudie. Er zijn amper contactmomenten, maar je wordt intensief gecoacht door een team van docenten en trajectbegeleiders.