Kennismaken

Aan Arteveldehogeschool denk en doe je. Tijdens je opleiding krijg je niet alleen een stevige wetenschappelijke basis mee, maar proef je ook volop van de praktijk. Zo groei je uit tot een degelijke professional, startklaar voor een boeiende job of om verder te studeren.

introductieweek-arteveldehogeschool

Hulp bij je studiekeuze

Het is geen gemakkelijke klus om een goede studiekeuze te maken. Het aanbod aan opleidingen in het hoger onderwijs is immers erg groot. Arteveldehogeschool helpt je bij jouw persoonlijke zoektocht naar de geschikte opleiding, op basis van onze ervaring en onderzoek.

Ondersteuning tijdens studiekeuzeproces
Levenslang leren

Ook aan wie al werkt, bieden we via Artevelde Academy een uitgebreid aanbod om je kennis te verruimen en je te versterken in je beroepspraktijk, of je nu kiest voor een bijscholing op lange termijn (een tweede bachelordiploma, postgraduaat of banaba) of een kortlopende vorming of een studiedag. Artevelde Academy biedt verder ook diverse mogelijkheden voor vormingen op maat en samenwerkingen met studenten.

Infomomenten

Geen betere manier om je toekomstige hogeschool te leren kennen dan de sfeer te komen opsnuiven. We zien je dus graag tijdens:

Infodag
studiegeld-studiefinanciering-arteveldehogeschool

Studiegeld en studietoelages

Hoeveel kost een jaar studeren aan Arteveldehogeschool? Belangrijk om te weten is dat er zowel een vaste als variabele kost is, afhankelijk van jouw statuut (niet-beursgerechtigd, bijna-beursgerechtigd en beursgerechtigd), het aantal studiepunten dat je opneemt, enzovoort.

Financiële steunmaatregelen voor professionals

We verzamelen de nodige info over tijdskrediet en loopbaanonderbreking, het Vlaams Opleidingsverlof (VOV), het Betaald Educatief Verlof (BEV), vormingsverlof, opleidingscheques, de kmo-portefeuille, studeren met steun van VDAB, het Vlaams zorgkrediet en studeren met een examencontract.

Studeren in Gent

Gent is een stad op mensenmaat. Je voelt je hier als student onmiddellijk thuis. Je vervelen? Onmogelijk in dit bruisend studentenmekka. Ontdek alles over eten en drinken, het rijke uitgaansleven, het sport-, cultuur- en bibliotheekaanbod en de studentenverenigingen van Arteveldehogeschool.

student-in-gent-arteveldehogeschool
studenten bedrijfsmanagement arteveldehogeschool

Docenten geven uitleg over vakken

Meer weten over de vakken van elke opleiding? Onze docenten geven de nodige uitleg in de video's. Van sommige vakken kan je ook korte of lange lesopnames bekijken.

Blader al even door wat cursusmateriaal

Nieuwsgierig naar het studiemateriaal van alle opleidingen aan Arteveldehogeschool?

functiebeperking-arteveldehogeschool
campussen-arteveldehogeschool

Campussen

Arteveldehogeschool zit niet alleen verspreid over meerdere campussen in Gent, je vindt ons ook in deelgemeenten Sint-Amandsberg en Mariakerke en in Oudenaarde. Bekijk de campuspagina's voor de adresgegevens, de opleidingen die er doorgaan en hoe je de campus het vlotst kan bereiken met de fiets, het openbaar vervoer of de auto.

studenten in spe bekijken opleidingsfolders van Arteveldehogeschool

Vraag een brochure aan

Om je te helpen hebben we een brochure voor elke opleiding. Hierin kun je meer details terugvinden over wat je gaat leren, keuzevakken en je mogelijkheden nadat je afstudeert.

Video's: leer onze opleidingen kennen in 5 vragen en antwoorden