Campus Sint-Amandsberg

J. Gérardstraat 18, 9040 Gent-Sint-Amandsberg

In campus Sint-Amandsberg huizen de opleidingen Educatieve Bachelor Kleuteronderwijs en Bachelor in de Pedagogie van het Jonge Kind. Ongeveer 1000 studenten volgen hier les. Ook cursisten van postgraduaten of bijscholingen binnen het domein van Mens en Samenleving komen hier samen.

campus-sint-amandsberg-arteveldehogeschool

Meer dan 1000 studenten uit de Educatieve Bachelor Kleuteronderwijs en de Bachelor Pedagogie van het Jonge Kind vertoeven dagelijks op onze campus Sint-Amandsberg. En door de vernieuwde gebouwen wordt studeren alleen maar boeiender. Met een open mediatheek, modern ingerichte les- en praktijklokalen en voldoende ruimte om samen of alleen te studeren, voelt iedere student zich er thuis.

Wist je dat je het station Gent-Dampoort zich op vijf minuten van de campus bevindt? Ook met de fiets en de wagen is deze campus uitstekend bereikbaar. En na de lessen? Dan sta je zo in het historische centrum van Gent of babbel je gezellig na in een van de vele, hippe (koffie)bars in de buurt zoals Django of Clouds In My Coffee.

☎ 09 234 88 00

Voorzieningen

• Veel zithoekjes om samen te werken
  • Comfortabele aula en up-to-date leslokalen
  • Specifieke ruimtes voor de lessen muziek, beeldend werken, bewegingsexpressie, ...
  • Grote ontmoetingsruimte
  • Mediatheek
  • Aangename cafetaria met dagverse soep
  • Gezellige binnentuin

Opleidingen op deze campus

Bekijk de campustour

Bekijk de rondleiding op de vernieuwde campus

Bereikbaarheid

Te voet of met de fiets

Je wandelt ongeveer tien minuten van het station Gent-Dampoort tot aan onze campus.

Met het openbaar vervoer

• Vanaf station Gent Sint-Pieters neem je best bus 70, 71, 76, 77 of 78 tot de halte ‘Sint-Amandsberg Dienstencentrum’.
  • Aan station Gent Dampoort kan je bus 70, 71, 76, 77 of 78 of 10 nemen.

Met de auto

• Vanuit Kortrijk en Deinze: Rij via de E17 richting Gent-Zeehaven. Voorbij Gentbrugge neem je de R4, de grote ring rond Gent, nog steeds in de richting van Gent-Zeehaven. Neem de afrit Oostakker en volg vanaf dan de wegwijzers ‘Sint-Amandsberg’ tot in het centrum.
  • Vanuit Antwerpen, Sint-Niklaas, Lokeren, Zele en Dendermonde: Neem de E17 richting Gent. Enkele kilometers na de afslag Lochristi sla je rechtsaf de R4 op richting Gent-Zeehaven tot aan de afrit Oostakker. Vanaf dan volg je de wegwijzers ‘Sint-Amandsberg’ tot in het centrum.
  • Vanuit Brussel, Aalst en Wetteren: Rij via de E40 tot aan de afrit Merelbeke. Sla vervolgens rechtsaf en neem de R4 richting Gent-Zeehaven. Neem de afrit in Oostakker en volg daarna de wegwijzers ‘Sint-Amandsberg’ tot in het centrum.