Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
LOA/0200 | Volledig autonoom en vanuit een gefundeerde visie op zorg een wetenschappelijk onderbouwd logopedisch/audiologisch assessment plannen, uitvoeren, evalueren en bijsturen, ook in complexe contexten. | Leerresultaat | BS |
LOA/0201 | Assessmentactiviteiten plannen in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0202 | Intakegesprek voeren in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0203 | Assessmentactiviteiten uitvoeren in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0204 | Assessmentgegevens scoren en interpreteren in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0205 | Een diagnose en een indicatiestelling/advies formuleren in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0206 | Assessment evalueren in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0300 | Volledig autonoom en vanuit een gefundeerde visie op zorg een wetenschappelijk onderbouwd logopedisch/audiologisch interventieplan opstellen, uitvoeren, evalueren en bijsturen, ook in complexe contexten. | Leerresultaat | BS |
LOA/0301 | Interventies op korte en lange termijn plannen in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0302 | Interventies uitvoeren in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0303 | Interventies evalueren en bijsturen in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0400 | Volledig autonoom vanuit een logopedische/audiologische expertise coachen, trainen en adviseren. | Leerresultaat | BS |
LOA/0401 | Een coachingsgesprek voeren in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0402 | Vanuit therapeuteigen kwaliteiten in interactie gaan in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0404 | Een advies geven in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0500 | Volledig autonoom op een efficiënte en effectieve wijze samenwerken met cliënt, cliëntsysteem, collega’s en met andere disciplines en hierin medeverantwoordelijkheid dragen. | Leerresultaat | BS |
LOA/0501 | Multidisciplinair redeneren in functie van zorg op maat, het opstellen van een interdisciplinair zorgplan en zorgverlening in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0502 | Overleg, samenwerken en vergaderen in functie van zorg op maat in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0503 | Samenwerken met de cliënt en het cliëntsysteem in de context van (het) behandelde interventiedomein(en). | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0600 | Volledig autonoom een duurzame werkomgeving ontwerpen en beheren volgens de geldende kwaliteitscriteria vanuit een kritische en ondernemende ingesteldheid. | Leerresultaat | BS |
LOA/0603 | Ondernemingszin tonen | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0700 | Volledig autonoom op een efficiënte en effectieve wijze, zowel mondeling als schriftelijk, rapporteren en communiceren over het logopedisch/audiologisch handelen. | Leerresultaat | BS |
LOA/0701 | Mondeling taalvaardig zijn. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0702 | Schriftelijk taalvaardig zijn. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0703 | Op een aangepaste manier communiceren in diverse situaties bij verschillende gesprekspartner. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0704 | Correct mondeling rapporteren over het logopedisch audiologisch handelen | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0705 | Correct schriftelijk rapporteren over het logopedisch audiologisch handelen. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0800 | Ethisch verantwoord handelen in de gezondheidszorg t.a.v. cliënten en collega’s geïnspireerd door reflectie over levensbeschouwing en zingeving, binnen de grenzen van de deontologie, wet- en regelgeving. | Leerresultaat | BS |
LOA/0801 | Ethisch verantwoord handelen | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0803 | Handelen binnen de lijnen van de wet- en regelgeving en de deontologie van het beroep | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/0900 | Volledig autonoom evidence - based logopedisch/audiologisch handelen. | Leerresultaat | BS |
LOA/0905 | Klinische beslissingen nemen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0906 | Evidence-based attitude bezitten. | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/1100 | Volledig autonoom werken aan de eigen professionele identiteit door o.m. reflectie en levenslang leren. | Leerresultaat | BS |
LOA/1101 | Reflecteren over en stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/1102 | Reflecteren over en tonen van een professionele attitude (in functie van het studietraject en in functie van het beroep) | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/1103 | Reflecteren over en stimuleren van de eigen professionele ontwikkeling | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/1104 | Zelfsturing tonen in zijn ontwikkeling naar een sterke professionele identiteit | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |
LOA/1200 | Het beroep van logopedist of audioloog profileren in een breder maatschappelijk gegeven. | Leerresultaat | BS |
LOA/1201 | Promoten van het beroep. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/1202 | Informatie over de interventiedomeinen verspreiden. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/1300 | In interactie met de cliënt, het cliëntsysteem en andere disciplines de sociale, multiculturele en pluralistische context integreren binnen de therapeutische dienstverlening. diversiteit | Leerresultaat | BS |
LOA/1302 | Handelen aanpassen aan individuele waarden en normen van de cliënt en het cliëntsysteem | Leerdoel Autonoom-Complex | BS |