Academiejaar
2022-23
Komt voor in:
- Bachelor in de logopedie en de audiologie, trajectschijf 2
In andere opleidingen:
-
Bachelor in de podologie als Wetenschappelijk onderzoek, integratie
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Omschrijving volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Totale studietijd: 87,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2022 (Academiejaar)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Coördinator: Van Ranst Nancy
Andere docenten: Bockstael Annelies, Van der Kelen Karolien
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 3 + Semester 4
Leerresultaten en -doelen (lijst)
Code | Omschrijving | Niveau | Categorie |
LOA/0900 | Volledig autonoom evidence - based logopedisch/audiologisch handelen. | Leerresultaat | BS |
LOA/0901 | Probleemstelling formuleren conform de EBH-methodiek. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0902 | Wetenschappelijke bronnen zoeken. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0903 | Citeren van en refereren naar bronnen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/0904 | Beoordelen van bronnen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/1000 | Methodisch onderbouwd een bijdrage leveren aan logopedisch/ audiologisch wetenschappelijk onderzoek en hierover rapporteren. | Leerresultaat | BS |
LOA/1001 | Theoretisch kader schetsen en probleemstelling formuleren (I) | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/1002 | Een onderzoeksmethodologie beschrijven, beargumenteren en toepassen (M)
| Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/1003 | Gegevens verwerken (R) | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/1004 | Interpreteren van de eigen resultaten en conclusies trekken (D) | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/1005 | Wetenschappelijk onderzoek rapporteren | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
LOA/1400 | Volledig autonoom aftoetsen van het eigen beroepsmatig handelen in een internationale context. | Leerresultaat | BS |
LOA/1401 | Het eigen vakgebied in een internationale context kaderen. | Leerdoel Verdiepend-Verbredend | BS |
Omschrijving Inhoud
Onderzoeksmethodologie: onderzoekscyclus, methoden van praktijkgericht onderzoek (kwalitatief en kwantitatief onderzoek, experimenteel en niet-experimenteel onderzoek)
Statistiek: verklarende statistiek en bivariate analyses
Wetenschappelijke literatuur opzoeken, verwerken en begrijpen
Evidence-based handelen
Omschrijving Studiematerialen (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (lijst)
Omschrijving Onderwijsorganisatie (tekst)
De onderwijs- en evaluatie-organisatie zal verlopen zoals op deze ECTS-fiche is vermeld, tenzij maatregelen moeten genomen worden ten gevolge van een overmachtssituatie en zodoende er andere onderwijs- en evaluatievormen zullen gehanteerd worden.
Omschrijving Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
tweede examenperiode buiten examenrooster | Werkstuk | 40,00 | |
eerste of tweede examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 60,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
derde examenperiode binnen examenrooster | Schriftelijk | 60,00 | |
derde examenperiode binnen examenrooster | Werkstuk | 40,00 | |
Omschrijving Evaluatie (tekst)
In de opleiding LOA wordt gebruik gemaakt van een taalcharter. In de opleidingsonderdelen van schijf 3 kan dit een impact hebben op de eindscore van het opleidingsonderdeel. Alle informatie wordt meegedeeld via CANVAS.
Afwezigheid wettigen
Afwezigheid wettigen is verplicht in geval van activiteiten met permanente evaluatie of werkplekleren.