Leer de opleiding kennen

Infodag 29 juni

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 29 juni en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Iets voor jou?

• Je wil mensen van alle leeftijden helpen met vragen over gehoor, doofheid, evenwicht, oorsuizen, beter spraakverstaan, lawaaiblootstelling en gehoorbescherming.
  • Je wil professionaliseren in de zorgsector.
  • Je hecht belang aan alle vormen van communicatie.
  • Je wil nieuwe technologieën gebruiken om jouw cliënten de beste zorg te bieden.
  • Je bent gefascineerd door medische wetenschap en techniek.
  • Je gaat graag op onderzoek.
  • Je bent sociaal geëngageerd.
  • Je kan je sterk inleven in anderen.
  • Je houdt van samenwerken.
Audiologie blijft me bij als een sterke opleiding: theorie en praktijk worden met veel passie door experten gegeven. Hun ervaringen in het werkveld zorgen voor een rijke invulling van de lessen. Naast expertise is er ook een grote betrokkenheid wat maakt dat je als student geen nummer bent.

Nu werk ik als klinisch audioloog en ervaar ik als stagementor dat studenten goed voorbereid zijn en goed opgevolgd worden tijdens hun stage. Ook voor gehoorscreening tijdens Special Olympics werk ik samen met studenten en docenten van de opleiding. Fijn om op die manier betrokken te blijven als oud-student!
Anke Bruggeman
Oud-student en audioloog

Maak kennis met ons audiolab

Het Audiolab is een expertisecentrum dat inzet op dienstverlening en praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek in de audiologie. Binnen het Audiolab bieden we dienstverlening aan cliënten en organisaties en werken we aan onderzoeksprojecten en innovatie in samenwerking met bedrijven, organisaties en audiologen uit het werkveld.

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Audiologie

Trajecten op maat

De opleiding biedt enkele trajecten op maat. We bespreken jouw opties graag in een persoonlijk gesprek. Misschien wil je deze studie combineren met gezin, job of topsport en kies je daarom om jouw studie te spreiden? Misschien is het voor jou enkel mogelijk om stage te lopen op maandag en dinsdag? Misschien ben jij bereid om de stage op te nemen in andere lesweken en kan je daarom sneller afstuderen?

Laat ons jouw situatie kennen, dan gaan we samen voor een traject op jouw maat. Voor meer info over jouw persoonlijk traject of onderstaande voorbeelden, neem je best contact op met trajectbeheerder Lieve De Bruyne

We geven hier een overzicht van de mogelijkheden:

Audiologen staan ook in voor geluidsmetingen en campagnes om gehoorverlies te voorkomen. Het is een heel sociaal beroep, waarbij je altijd mensen helpt en er sowieso veel werkgelegenheid is.
Frauke
Tweejaarsstudent
Studenten Audiologie

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!