Leer de opleiding kennen

Cross Media Design

Infodagen 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Iets voor jou?

• Je bent geïnteresseerd in visuele cultuur, media, fotografie en illustratie.
  • Een achtergrond in tekenen is in principe niet nodig, maar geeft je een vliegende start wat vormgeving betreft.
  • Aan deze creatieve richting komt veel software te pas. Zin om te proeven van nieuwe technologieën? Kan je goed overweg met een computer? Dan zit je goed.
  • Realistische opdrachten, soms zelfs voor echte klanten, motiveren je enorm.
  • Je wil leren werken tegen strikte deadlines en hebt zin om de handen uit de mouwen te steken.
  • Je hebt de ambitie om ontwerper te worden? Met deze opleiding kom je terecht in een communicatiebureau of grafisch ontwerpstudio, een webdesignbureau of op de grafische afdeling van een overheidsdienst of bedrijf. Je kan ook aan de slag in digital product design, branding of packaging.
  • Ben je ondernemend? Dan helpen we jou je eigen agency uit de grond te stampen.
Mijn werk bestaat voor het grootste deel uit grafische vormgeving, daar komt echter ook een portie content management bij. Dat omvat onder andere het onderhouden van social media voor verschillende klanten, de opstart van advertenties op Facebook en het updaten van de LinkedIn pagina. Voorafgaand aan grafische en digitale media heb ik marketing gestudeerd, dus dit vormt een perfecte combinatie.
Lisa Nevejans
Oud-studente Cross Media Design

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over het keuzetraject Cross Media Design

Trajecten op maat

Toen ik hier afstudeerde had ik het Adobepakket goed onder de knie. Dat is onontbeerlijk als je in deze sector aan de slag wil. Ook communicatie krijgt veel aandacht. Ze stomen je helemaal klaar om vlot gesprekken met klanten aan te gaan. Wat ik heb opgestoken aan kennis over print helpt natuurlijk ook om het volledige productieproces te begrijpen. Wat deze opleiding mij ook nog heeft gegeven zijn discipline en vooral het feit dat je er non-stop mee bezig moet zijn. Ik zat er graag, door die volharding ben ik gekomen waar ik nu sta. Ik was zo bezeten dat ik na mijn lesuren nog volop bezig was met opzoeken en bijleren als uitbreiding op wat ik op school had gezien.
Valeri Potchekailov
Alumnus Graphic Design en zaakvoerder bij StoryChief
Grafische en Digitale Media

Contacteer ons

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!