Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Je maakt sterke verhalen, in tekst (online/print), audio en video.
  • Je leert researchen, interviewen en factchecken.
  • Je algemene kennis is meer dan behoorlijk, je denkt bovendien kritisch na.
  • Je bent een digital native die ook digitaal kan werken en je snapt dat een journalist in de 21ste eeuw crossmediaal opereert.
  • Je bent een echte doener en hebt zin voor initiatief.
  • Je kijkt naar de wereld met een open en onbevangen blik.
  • Je hebt voeling met taal, zowel gesproken als geschreven.
  • Je verlegt graag jouw grenzen, zowel letterlijk als figuurlijk.
Als kind was Kuifje mijn lichtend voorbeeld: ik wou als reporter de wereld zien en droomde er zelfs van om oorlogsverslaggever te worden. De Bachelor Journalistiek was voor mij dan ook een logische keuze. Ik legde mij er vooral toe op digitale media en magazines. De tijd krijgen om iets uit te spitten en een mooi verhaal te brengen, dat was het voor mij helemaal. Een journalist moet in mijn ogen vooral creatief zijn en naar buiten kijken.
Niel Van Herck
Oud-student Bachelor Journalistiek en digitaal strateeg, copywriter, reisblogger en docent

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Journalistiek

Als een leerkracht in het secundair ooit heeft gezegd dat je te veel vragen stelt, dan moet je zeker Journalistiek studeren!
Simon De Meulemeester
Oud-student en eindredacteur Knack
Wat mij vooral aantrok in de opleiding, was het concrete. Je bent iets aan het bestuderen wat op dat moment ook gebeurt. Je krijgt voldoende ondersteuning en kan altijd bij je vakdocenten terecht.
Otto-Jan Ham
Oud-student

Trajecten op maat

De opleiding biedt enkele trajecten op maat. We geven hier een overzicht van de mogelijkheden:

Ik heb vooral veel bijgeleerd over het verwezenlijken van een reportage in een korte tijdspanne. De druk en stress die dit met zich meebrengt zorgt hier en daar wel voor wat spanning, maar in the end is het meestal een leuke 'kick'. De meeste trots put ik dan ook uit de kennis die ik hierbij heb verworven. Zowel op technisch vlak als inhoudelijk leerde ik heel wat bij dat ik in de voorbije jaren wel geleerd had, maar nu echt in de praktijk heb kunnen omzetten.
Victor Seys
Student Journalistiek over het vak News
studenten journalistiek arteveldehogeschool

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!