Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Je wil mensen van alle leeftijden helpen om zich beter verstaanbaar te maken.
  • Je hebt een hart voor taal en communicatie.
  • Je bent van nature enthousiast en creatief.
  • Je gaat graag op zoek naar oplossingen voor allerhande problemen.
  • Je wil een afwisselende job.
  • Je werkt graag in teamverband.
Mijn werk bestaat vooral uit de revalidatie van personen met slikproblemen en communicatiestoornissen als gevolg van een hersen- of zenuwletsel. Samen met het team geef ik mensen die iets ingrijpends hebben meegemaakt een betere levenskwaliteit. We krijgen daar veel dankbaarheid voor terug.

Wat ik zo goed vind aan de opleiding? Dat ze erg praktisch is. Je wordt echt klaargestoomd om te gaan werken en voelt dat je er ook helemaal klaar voor bent. Dat geeft vertrouwen!
Griet
Oud-student en logopedist

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Logopedie

Trajecten op maat

De opleiding biedt enkele trajecten op maat. We geven hier een overzicht van de mogelijkheden:

In 2014 maakte ik de beslissing van mijn leven: ik werd fulltime jeugdauteur. Toch startte ik mijn carrière als logopediste. Vele jaren ondersteunde ik kinderen met taalstoornissen of problemen met lezen en schrijven. Die ervaring met eerste en moeilijke lezertjes speelt een grote rol wanneer ik voor die doelgroep schrijf of speels logopedisch materiaal ontwikkel.

Logopedie is een boeiende opleiding waarbij mensen en communicatie centraal staan. Met die brede basis kan je daarna zelf aan de slag en je kan de ervaring zelfs gebruiken bij je eigen kinderen. Ik herinner me nog mijn inspirerende docenten en de vele interessante stages. Vergeet vooral ook de aanvullende opleidingen niet. Ik volgde nog neurolinguïstiek, een bachelor-na-bacheloropleiding en talloze studiedagen. Keuze genoeg!
Riet Wille
Oud-student en jeugdauteur
studenten logopedie audiologie arteveldehogeschool

Contacteer ons

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!