Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Iets voor jou?

• Je bent een creatieve denker.
  • Je bent gefascineerd door de mogelijkheden van digitale technologieën.
  • Je wil zorgen voor vernieuwing en bent geboeid door nieuwe snufjes en technologieën, zoals virtual reality, en augmented reality.
  • Je wil graag zelf mediaproducten maken, zoals websites, apps en 3D games of zelfs volledige interactieve installaties.
  • Je vindt het boeiend hoe webdesigns, apps en interactieve mediaproducten zijn vormgegeven en wil dat zelf kunnen.
  • Je vindt het boeiend om digitale producten te creëren die de manier waarop we leven, werken en spelen zullen veranderen.
  • Je bent benieuwd hoe en waarom mensen gebruik maken van mediaproducten en -technologieën en wil die graag gebruiksvriendelijker maken.
  • Je leert door te doen, steekt graag de handen uit de mouwen en zet theorie het liefste meteen om in de praktijk.
Het is heel belangrijk dat je blijft leren na het afstuderen, levenslang leren. Tijdens je studies Interactie Media Development heb je van alles geproefd en van alles een goeie aanzet gekregen, maar je bent nog niet helemaal verdiept in de materie. Je bent heel breed inzetbaar op de arbeidsmarkt, maar het is aan jou om een keuze te maken welke richting je wil inslaan. Eens je zover bent, moet je jezelf gaan verbeteren in die materie, alleen zo zal je je plek behouden op de arbeidsmarkt. Ook ik moet me voortdurend bijscholen om up-to-date te blijven.
Evelien Rutsaert
Oud-studente Interactive Media Development

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over het keuzetraject Interactive Media Development

Trajecten op maat

Ik was altijd al geïnteresseerd in digital, video en web, zonder dat ik goed wist wat ik ermee wou doen. De opleiding heeft me echt gemotiveerd om zelf op onderzoek te gaan en zo mijn eigen weg uit te stippelen. Het boeiendste vond ik de grote variëteit aan vakken. Van lay-out en vormgeving voor print tot webdesign en -development, video, 3D en fotografie. Perfect voor mij, want ik kan wel wat afwisseling gebruiken. Kortom, ben je een creatieve duizendpoot en wil je een sterke basis in design, digital of web? Dan kom je hier zeker aan je trekken.
Bram De Backer
Oud-student Bachelor Grafische en Digitale Media en zelfstandige
Grafische en Digitale Media

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!