Let op: voor deze bacheloropleiding start het academiejaar 2024-2025 uitzonderlijk op 16 september.

Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Mensen helpen zit in jou en het wonder van nieuw leven heeft je altijd geboeid.
  • Je wil niet alleen zwangerschappen begeleiden, maar ook gezinnen helpen bij hun prille ouderschap.
  • Een flinke brok medische vakken schrikt je niet af.
  • Jouw verantwoordelijkheidszin kent geen grenzen.
  • Je hebt sterke communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je wil verloskundige technieken koppelen aan wetenschappelijke achtergronden.
  • Je verdiept je zowel in de verloskunde als in neonatologie, fertiliteit en gynaecologie.
  • Je wil omgaan met de toekomstige ouders, ook in moeilijke situaties.
  • Je kan niet wachten tot wanneer je jouw diploma in handen hebt om maatschappelijk kwetsbare gezinnen te begeleiden van zwangerschap tot een jaar na de geboorte? Via het project Buddy bij de Wieg kan je hier als student reeds mee aan de slag!
Ik werk als zelfstandige vroedvrouw en doe dat supergraag. Patiënten komen de hele zwangerschap bij ons op consultatie, ik begeleid de arbeid en bevalling thuis en in het ziekenhuis. En na de bevalling ga ik op huisbezoek. Ik heb dus van begin tot einde opvolging en contact met de mama. Dat vind ik veel leuker dan alleen bij de bevalling aanwezig te zijn.
Noa Mottard
Oud-student Vroedkunde en werkt als zelfstandige vroedvrouw

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Vroedkunde

Trajecten op maat

Ik koos de opleiding Vroedkunde omdat de combinatie van praktisch bezig zijn en instinctief nadenken als vroedvrouw mij bijzonder aansprak. Je begeleidt koppels tijdens een van hun mooiste dagen en staat garant voor de veiligheid van moeder en kind. Als vroedvrouw heb je veel verantwoordelijkheid.

Op Arteveldehogeschool is er veel aandacht voor stage, al van in het eerste jaar. Als student krijg je veel kansen om praktische vaardigheden en inzichten te ontwikkelen in diverse settings. Dat opent vaak deuren als je afgestudeerd bent. Zo kwam ik terecht in AZ Maria Middelares, waar ik nu enorm graag werk.
Ellen Pynaert
oud-student en werkt nu op de kraamafdeling van AZ Maria Middelares Gent
studenten vroedkunde arteveldehogeschool

Contacteer ons

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!