Alles over deze bijscholing

Inhoud

De methode van TGI biedt een eigenzinnige kijk op de groepsdynamieken die soms boven, soms onder water spelen. Vanuit de vier factoren: ik, wij, het, globe, gaan we op onderzoek naar de onderstroom.

De bedoeling is de verborgen teamdynamieken te leren kennen en duiden, om je als teamleider sterker te maken. Zo kan je je team terug op het spoor van vertrouwen en verantwoordelijke samenwerking krijgen.

De cursus gaat in op groepsdynamieken en groepsfasen en op hoe je als participerende leider de verantwoordelijkheid van elk groepslid verhoogt.

Wat mag je concreet verwachten? Vanuit Themagecentreerde Interactie wisselen in het programma theorie, oefening, ervaring en reflectie elkaar af. De actuele processen in deze cursusgroep zijn mee de focus.

• Moeilijke situaties in teams en groepen leren observeren en begrijpen.
  • Verhogen van je waarneming op de vier factoren: ik, wij, taak, context
  • Kapstokken en handvatten vanuit TGI ter beschikking hebben om ‘onderwatercultuur’ vlugger te leren kennen en herkennen.
  • Jezelf en het team of de groep bewust op het spoor van vertrouwen en verantwoordelijkheid krijgen.
  • Stil staan bij groepsfenomenen, -dynamieken en –processen en hoe je krachtig kan interveniëren met thema’s en structuren.

Lesgever

Katrien Boone: docent aan Arteveldehogeschool en erkende TGI-opleider. De cursus is goedgekeurd door het Ruth Cohn Instituut Internationaal omdat erkende TGI-opleiders de cursus begeleiden.

Wanneer?

17 januari 2024 van 9u tot 17u
18 januari 2024 van 9u tot 17u
19 januari 2024 van 9u tot 13u
7 februari 2024 van 9u tot 17u
8 februari 2024 van 9 tot 17u

Kostprijs?

585 euro

Deze opleiding is erkend voor Vlaams Opleidingsverlof en functiecomplement.

Vragen?