Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Iets voor jou?

• Ben jij maatschappelijk geëngageerd?
  • Wil je kwetsbare groepen zoals jongeren met een beperking, volwassenen in armoede ... activeren en motiveren?
  • Is het je ambitie om mensen samen te brengen door middel van culturele evenementen?
  • Je steekt graag de handen uit de mouwen om projecten van a tot z aan te pakken?
  • Jouw enthousiasme werkt zodanig aanstekelijk dat je jongeren, kansarmen ... net dat duwtje in de rug kan geven om meer in zichzelf te geloven?
  • Wij geven je alvast de nodige praktische en theoretische bagage.
Ik leerde ook mensgericht in plaats van resultaatgericht te werken. Als advocaat los je de problemen voor anderen op. Als sociaal-cultureel werker zoek je samen met je doelgroep naar een oplossing. Het proces is daarbij belangrijker dan het resultaat. De stappen die mensen zetten op weg naar het vinden van een job, bijvoorbeeld, zijn soms belangrijker dan de job zelf.
Paul Storme
Oud-student en consulent Jeugdwelzijnswerk Stad Gent

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Sociaal-Cultureel Werk

Trajecten op maat

Ik heb al een groot netwerk kunnen uitbouwen. De opleiding laat ook veel ruimte voor interactie met medestudenten. Sociaal-cultureel Werk is een brede richting en zo krijg je een idee van de verschillende domeinen.

Heel interessant vind ik het werkplekleren. Wat je leert, blijft lang hangen, omdat je meteen terugkoppelt naar de praktijk. Het geeft je ook de kans binnen te raken in een toffe organisatie. Ik heb gekozen voor Toestand, een project waarbij leegstaande panden of publieke ruimtes tijdelijk getransformeerd worden tot sociaal-culturele centra. Ik leer hier elke dag ontzettend veel bij!
Sarah Dousselaere
sociaal-cultureel-werk-arteveldehogeschool

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!