Leer de opleiding kennen

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 20 april en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Je hebt een stevige portie aan mensenkennis.
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je bent maatschappelijk geëngageerd.
  • Je zoekt een antwoord op allerlei hulpvragen vanuit jongeren, volwassenen en kwetsbare mensen.
  • Je bent een gedreven spreker en geboren luisteraar.
  • Je kan via jouw empathisch vermogen je perfect inleven in anderen.
  • Je wil een job uitoefenen die je veel voldoening zal geven.
  • Je gaat graag creatief, flexibel en ondernemend te werk.
Een graduaatsopleiding was voor mij de ideale manier om mijn diploma te behalen zonder elke dag op de schoolbanken te zitten en zonder tegen het einde van een semester duizenden bladzijden te moeten verwerken. Ik kreeg een stevige basis en de kans om de theorie onmiddellijk toe te passen op mijn praktijkplaats, gemeenschapsinstelling De Zande. En zodra ik mijn diploma op zak had, kon ik daar ook echt aan de slag.
Aurélie De Cock
Oud-student, medewerker gemeenschapsinstelling De Zande

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Maatschappelijk werk

Trajecten op maat

Als brugfiguur breng ik ouders, het schoolteam en diensten in de wijk dichter bij elkaar. Zo verbeteren we de leerprestaties van de leerlingen. Meestal draait alles om goede communicatie. Je moet kunnen luisteren, contacten leggen, soms moeilijke gesprekken voeren, vertrouwen scheppen, bewust omgaan met je eigen emoties en die van je medemens ... Op al die vaardigheden trainde ik tijdens mijn opleiding Maatschappelijk Werk.
Nezhlya Mustafova Azizova
Oud-student en brugfiguur in Basisschool De Toverberg

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!