Iets voor jou?

• Wil je medewerkers individueel begeleiden om stress en burn-out te voorkomen of om hen te re-integreren?
  • Wil je organisaties ondersteunen om vanuit een mensgerichte benadering te groeien en de motivatie, veerkracht en persoonlijk leiderschap van hun medewerkers te versterken?

We richten ons tot werknemers, managers, coaches die niet alleen individuele zorg willen verlenen op het vlak van stresspreventie, burn-outpreventie, re-integratie, maar die ook organisaties willen ondersteunen bij het faciliteren van motivatie, veerkracht en persoonlijk leiderschap.

Infodagen Arteveldehogeschool

Ontdek alles over onze opleidingen en campussen. De infodagen van 2024 vinden plaats op 9 maart, 20 april, 29 juni en 4 september.

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding The Human-Centered Organisation

Aan de ene kant krijg je een theoretische basis, dankzij wetenschappelijke achtergronden en recente evoluties rond psychologie, mindfulness, de connectie tussen geest en lichaam en organisatiemodellen waarin de mens centraal staat. Tegelijk is er een rechtstreekse link naar de praktijk, zowel in ons persoonlijke als professionele leven. Zo leer je ook mindfulness om authentieker in het leven te staan ... verrijkend!

De link tussen deze opleiding en mensen in organisaties is dus snel gelegd. Hoe je in het leven staat, heeft een belangrijke invloed op je professioneel parcours, op je organisatie en je organisatiecultuur. Dat organisatiecultuur bij de mens zelf start, is me meer dan ooit duidelijk.

Deze opleiding helpt je om vanuit een goede basis op een veerkrachtige en gezonde manier in het leven te staan én om daar anderen in te begeleiden. Een eyeopener.
Tineke Vanpoucke
Professional in een auditorium tijdens een les

Vragen over deze opleiding?

Verhalen en ervaringen

Deze opleiding geeft me energie. Ik kijk zelfs uit naar de lesdagen! Theorie en praktijk vallen mooi samen, je krijgt een stevige basis om zaken uit de les toe te passen in de praktijk en in het bedrijfsleven. Daarnaast maak je kennis met inzichten en wetenschappelijk onderbouwde methodes die invloed hebben op zowel individu als organisatie. Een mensgerichte organisatie of samenleving maak je natuurlijk niet van vandaag op morgen. Het vergt een bepaalde mindset, doorzettingsvermogen en vooral ook wendbaarheid. En dat is net waar deze opleiding volop op inzet.

Ik zocht en vond in dit postgraduaat de nodige verdieping op het vlak van mensgericht ondernemen. De mindfulnesstraining is zeer toegankelijk, en bruikbaar om de veerkracht van werknemers te vergroten. Niet ten onder gaan aan stress en werkdruk is voor iedereen, en dus ook voor managers, een van de belangrijkste uitdagingen van deze tijd.

Nog voor je deze opleiding afrondt, voel je al de effecten in je eigen werksituatie. Mijn afdelingshoofd las een van mijn opdrachten na, zag zich bevestigd in een belangrijk inzicht en voerde daarop een belangrijke verandering door. We bekijken ook hoe we andere inzichten uit de opleiding al zo veel mogelijk in de praktijk kunnen brengen bij AGODI, het Agentschap voor Onderwijsdiensten. Zo blijft ons hr-beleid positief in beweging. Tof dat ik daar op deze manier aan kan meewerken.