Iets voor jou?

• Je bent een logopedist (bachelor of master) met specifieke interesse in neurogene communicatiestoornissen.
  • Je wil een breder en dieper, up-to-date theoretisch kader én een overlegplatform om ervaringen uit de praktijk te delen.
  • Je leert jouw eigen klinische handelen bij deze doelgroep verder te ontwikkelen.
  • Je kiest voor een opleiding die uniek is in het Nederlands taalgebied.

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten? Volg een online infosessie op zaterdag 20 april en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Neurogene Communicatiestoornissen

Ik wilde meer handvaten bij het onderzoek en de behandeling van patiënten met afasie, dysartrie en spraakapraxie. Die vond ik niet alleen in deze opleiding, ik kreeg ook nieuwe perspectieven in de benadering van de patiënt en zijn omgeving.

Zo blijkt dat de ondersteuning en de coaching van de omgeving van cruciaal belang is voor de levenskwaliteit en vooruitgang van de patiënt. Voor mij persoonlijk was het best uitdagend om daar ook de nodige vaardigheden in te krijgen, maar ik heb het belang ervan nu wel ten volle beseft.
Ine Deneef
Diversiteitssensitief Werken, Communiceren en Leiden

Vragen over deze opleiding?

Verhalen en ervaringen

De lessen zijn een aangename afwisseling tussen evidencebased handelen, theoretische omkadering en hands-oncolleges. Je krijgt ook veel ruimte om vragen en casussen te bespreken en ervaringen uit te wisselen, en de docenten zorgen ervoor dat je up-to-date bent met de laatste wetenschappelijke inzichten. Natuurlijk is de combinatie met een fulltime job best pittig, maar het is ook de tijd en de energie waard. Alles is vertaalbaar naar de praktijk, wat je eigen therapeutisch handelen en je patiënten alleen maar voordeel oplevert.

Deze opleiding is echt op maat van de student die al werkt. Je moet niets zinloos vanbuiten leren, het draait echt om opzoeken en toepassen, verkennen, reflecteren, sterker worden in wat je al doet. Er gaat geen werkdag voorbij waarin ik niet iets dat ik leerde tijdens het postgraduaat kan toepassen. Voor mij waren het twee leerrijke, uitdagende, pittige, maar bovenal plezierige jaren. Als ik het in één woord moet samenvatten: wauw!