Iets voor jou?

• Als professional kom je regelmatig in contact met mensen die een betekenisvol verlies ervaren, zoals een overlijden, een relatiebreuk of echtscheiding, verlies van gezondheid van zichzelf of van een gezinslid, verlies van werk, verlies van land, cultuur, etc.

• Je wil deze mensen bijstaan, helpen en ondersteunen in het omgaan met dit betekenisvol verlies, je wil er voor hen ‘zijn’. Maar, je hebt hierbij behoefte aan hedendaagse theoretische kaders, een duidelijke visie en concrete handvaten. Je wil gericht en onderbouwd aan de slag, je wil op een professionele en kwaliteitsvolle manier er voor mensen met een betekenisvol verlies kunnen staan.

• Rouw- en verliesconsulenten nemen tijd en ruimte voor mensen zodat ze over hun verlies kunnen en mogen praten. Ze kunnen ‘aanwezig zijn’, ‘present zijn’ bij het verdriet van de andere. Ze geven erkenning en ondersteunen in functie van veerkrachtig rouwen, helpen mensen hun weg zoeken in het omgaan met hun verlies of begeleiden hen in een verstoord rouwproces.

Infodag 20 april

Vragen stellen aan docenten? Volg een online infosessie op zaterdag 20 april en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Interesse Rouw en Verliesconsulent 24-25

Het postgraduaat 23-24 zit vol. Schrijf je hier in voor de interesselijst voor het aankomend academiejaar 24-25. Komt er toch nog een plek en ben jij de volgende in de rij? Dan hoor je van ons.

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Rouw- en Verliesconsulent

Het is een fijn gevoel om te merken dat ik groei als persoon, en dat dit mij ook laat groeien als beginnende rouw- en verliesconsulent. De combinatie van de persoonlijke en de professionele context maakt het bijzonder interessant. De leervragen van de anderen doen me ook stilstaan bij de manier hoe dergelijke vragen mijn eigen reflectie zullen vormen.
solliciteren-arteveldehogeschool

Vragen over deze opleiding?

Als ik zie welke stappen ik al zette sinds de start van het academiejaar, kan ik niet anders dan tevreden zijn. Dat komt natuurlijk ook door de deskundige begeleiding en inspanningen van de opleiding. Elke dinsdagavond ben ik moe, maar ook weer iets wijzer en zelfzekerder, en kijk ik met veel goesting uit naar de volgende les.
Sabine
Development coach
De opleiding voelt voor mij aan als thuiskomen. Als het puzzelstuk die alle andere puzzelstukken op hun plaats doen vallen, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak. De opleiding wordt gegeven door bevlogen lesgevers, met praktijkervaring én dat merk je.
Louise