Arteveldehogeschool DNA

Stilstaan is achteruitgaan. Daarom zetten we de voorbije 20 jaar sterk in op vernieuwing en kwaliteit. Resultaat? Arteveldehogeschool als gedreven expertisecentrum en een warme, professionele hogeschool.

Spreker voor een groep studenten in een aula

Elke dag opnieuw zet iedereen alles op alles om grenzen te verleggen. We leggen de lat hoog en dat merk je – zoveel is zeker.

Hoe de toekomst er exact zal uitzien? Dat weten we niet. Maar wat we wel weten is dat onze maatschappij razendsnel evolueert en we flexibel inspelen op die veranderingen. Daarom is het onze taak om studenten klaar te stomen voor de wereld van morgen en daarin gaan we voor kwaliteit.

En dat doen we samen, als één Arteveldehogeschool. Want met één krachtige stem en één centrale, duidelijke visie verzetten we bergen. Met ons toekomstplan richten we ons samen op eenzelfde doel: vandaag de wereld van morgen maken!

Tomas Legrand, algemeen directeur Arteveldehogeschool

Voor wie doen we het?

In de toekomst lopen leren, leven en werken steeds meer door elkaar. En daar spelen we ook op in met onze praktijk- en toekomstgerichte opleidingen. Bachelor, graduaat of studiedag? Met onze brede waaier aan mogelijkheden staan we niet alleen klaar voor laatstejaarsleerlingen uit het secundair onderwijs, maar ook voor de professionals die zich wil heroriënteren of verdiepen in hun vak. En met ons kwaliteitsvol onderzoek en doeltreffende dienstverlening bouwen we evengoed mee aan de wereld van morgen. We trekken allerlei nieuwe partners aan – zowel uit het bedrijfsleven als uit de academische wereld.

Waar geloven we in?

Authenticiteit

Elk talent is een meerwaarde, daarvan zijn we zeker. In onze hogeschool creëren we een cultuur waar iedereen zichzelf kan zijn. En vooral: waar iedereen de beste versie van zichzelf kan worden. In alles wat we doen, krijgen eerlijkheid en integriteit de hoofdrol.

Betrokkenheid

We hebben aandacht voor de gehele mens achter onze medewerkers en studenten. Voor hun talenten, onzekerheden en ambities. Bij Arteveldehogeschool krijg je ruimte om te experimenteren en te ondernemen, ruimte om uit fouten te leren en opnieuw te beginnen. Alleen zo hebben we echt invloed – op elkaar en op de samenleving, waarin we het verschil willen maken.

Bevlogenheid

“Als je doet wat je graag doet, hoef je nooit een dag te werken”: een bekend citaat waar we bij Arteveldehogeschool rotsvast van overtuigd zijn. We geloven dat de juiste persoon op de juiste plaats het verschil maakt. Want alleen dan kan iedereen het beste van zichzelf geven. Met passie, nieuwsgierigheid en creativiteit bouwen we mee aan de wereld rondom ons.

Kwaliteit en innovatie

Met veel goesting nemen we grote, maatschappelijke vraagstukken onder de loep. En daarin durven we nieuwe paden te bewandelen en naar buiten te komen met onze expertise. Waarom? Om te interesseren en inspireren, maar vooral om verandering in ons onderwijs en onze maatschappij te realiseren.

Hoe maken we het verschil?

begeleiding-arteveldehogeschool

De makers ...

Wat ons onderscheidt? Onze sterke opleidingen, onderzoek en dienstverlening die het werkveld waardeert voor hun kwaliteit en relevantie. Dankzij toepasbaar onderzoek met impact en ondernemerschap bouwen onze studenten en medewerkers samen mee aan de hogeschool en de maatschappij.

... van de wereld van morgen

Om onze studenten en medewerkers voor te bereiden voor de wereld van morgen, leggen we de nadruk op flexibiliteit, ondernemingszin en vaardigheden. We leggen de lat hoog, maar zorgen er ook voor dat ze bereikbaar is voor iedereen.

Wat willen we betekenen?

Samen ...

Op elk moment reiken we onze studenten de middelen aan om boven zichzelf uit te stijgen. Gaandeweg ontdekken ze wie ze zijn en waar hun talenten liggen. Samen met ons leren ze die te ontwikkelen en in te zetten.

... grenzen verleggen

En ook voor onze medewerkers willen we een motiverende omgeving scheppen waarin ze zowel professioneel als persoonlijk kunnen groeien. We maken ruimte om elkaar te helpen, onze ambities waar te maken en onze kennis uit te breiden. Samen verleggen we onze grenzen.

introductieweek-arteveldehogeschool

Missie

We zijn een expertisecentrum voor onderwijs, onderzoek en dienstverlening waar samenwerking centraal staat.

Ontdek hier onze missie

Visie

Kwaliteitsvol hoger onderwijs met oog voor onderzoek, ondernemingszin, duurzaamheid en internationalisering.

Ontdek hier onze visie

Engagement, duurzaamheid en diversiteit

We ondersteunen de ideeën van onze gedreven studenten en stellen als organisatie duurzaamheid voorop in de onderwijsprogramma's en ons eigen onderzoek. Elk talent krijgt bij ons de kans om zich te ontplooien.