Jongeren ondernemen in hubs

Jongeren werken in entrepreneur hubs in kleine groepen aan een eigen ondernemingsidee dat kan uitgroeien tot een pop-up of een echte onderneming. Scholen of lokale besturen richten de entrepeneur hubs in. Leerkrachten, ondernemers en andere professionals coachen en begeleiden jongeren die aan een ondernemingsidee werken.

Antwoord op lokale nood

Kenmerkend voor dit project is dat jongeren een ondernemingsidee uitwerken dat tegemoetkomt aan de noden in hun eigen buurt. Op die manier leren ze zelf bij én dragen ze bij aan de kwaliteit van het leven in de buurt waar ze wonen of naar school gaan.

Partners

13 projectpartners uit vier landen werken samen aan dit project. Arteveldehogeschool coördineert het project. De projectpartners zijn: de stad Amiens, Centre Social Salengro (Armentières) en Association de Centres Sociaux de Wattrelos uit Frankrijk; Jong Ondernemen en Stichting PRO WORK uit Nederland; onderwijscentrum van de Stad Gent, Economisch Huis van de stad Oostende en cluster welzijn binnen stad en OCMW Sint-Niklaas uit Vlaanderen; Bournemouth University, WSX Enteprirse, Digital Peninsula Network en Devon Mind uit Engeland.

SPEED-You-UP is een sociaal-innovatieproject binnen het INTERREG 2 Zeeën programma.

Het project wordt aan Arteveldehogeschool gefinancierd met middelen van het Interreg 2 Zeeën programma en PWO-middelen.

SPEED-You-UP in het kort

Welke impact willen we hebben met het project?

Hoe meten we de impact op een kwantitatieve manier?

Hoe meten we de impact op een kwalitatieve manier?

Hoe ondersteun je jonge ondernemers best?

Ben je een organisatie, beleidsmaker of leerkracht en wil je weten hoe je best aan de slag gaat met jonge ondernemers? Ben je student en op zoek naar tips om te ondernemen? Surf dan naar onze website!

Het SPEED-You-UP-project resulteerde in een reeks gratis leermiddelen en gestructureerde lesplannen die zijn ontworpen om jonge mensen, al dan niet in het onderwijs, te helpen ondernemersvaardigheden te ontwikkelen.

Maak kennis met het team

Samenwerken met ons?

We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.