Onderzoek in de kinderrevalidatie laat zien dat familiegecentreerd werken veelbelovend is, maar dat er weinig bewijs is voor het effect ervan op de participatie van kinderen. Omdat ergotherapeuten, die experts zijn in het mogelijk maken van het handelen, zeggen familiegecentreerd te werken, is het belangrijk te evalueren hoe binnen de Vlaamse ergotherapie de familiegecentreerde benaderingswijze wordt toegepast.

In dit project wordt via kwalitatief, fenomenologisch onderzoek met diepte-interviews bij kinderergotherapeuten de praktijk van familiegecentreerde ergotherapie bij meervoudig beperkte kinderen systematisch beschreven. De uitkomst kan, in een volgende stap met input van experts, ervaringsdeskundigen en bestaande literatuur, verder ontwikkeld worden tot een conceptrichtlijn.

Contacteer de onderzoeker

Samenwerken met ons?

We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.