Alles over deze bijscholing

Inhoud

Dit is een zeer praktijkgerichte vorming, waar de focus ligt op het opfrissen en inoefenen van verpleegkundige interventies. De ervaren praktijkdocent legt de focus op de verpleegkundige aandachtspunten en veel voorkomende knelpunten. Daarnaast is de docent continu ter beschikking om in te gaan op de vragen van alle cursisten en tips en tricks mee te geven om de interventies zo vlot mogelijk te laten verlopen. Op die manier wordt het een vorming op maat van elke deelnemer.

Programma

Tijdens deze vorming kunnen vier workshops doorlopen worden. Elke workshop bestaat uit een combinatie van theoretische achtergrond en praktische uitleg samen met een grote focus op inoefenen van de interventies.

Er kan per dagdeel ingeschreven worden (voor- of namiddag).

• Workshop 1, van 9u tot 10u20:
    • Wondzorg
    • Focus op basisprincipes en basismaterialen op maat van verschillende doelgroepen
  • Workshop 2, van 10u30 tot 12u:
    • Bloedafname
    • Infuustherapie: zorg voor perifeer infuus + toedienen medicatie
  • Workshop 3, van 13u tot 14u20:
    • Poortkatheter + PICC
  • Workshop 4, van 14u30 tot 16u:
    • Sondevoeding, gastrostomiesonde
    • Maagsonde

Na inschrijving kunnen specifieke verwachtingen van deze vorming doorgestuurd worden naar justine.schramme@arteveldehs.be.

Doelgroep

Verpleegkundigen uit diverse domeinen met nood aan opfrissing verpleegkundige interventies

Lesgevers

• Mieke Van Craenenbroeck: Praktijkdocent verpleegkunde
  • Christophe Van Der Vorst: Praktijkdocent verpleegkunde

Wanneer?

6/06/2024 van 9 uur tot 12 uur

Kostprijs?

Stageplaats:

• halve dag: 80 euro
  • volledige dag: 140 euro

Niet-stageplaats:

• halve dag: 90 euro
  • volledige dag: 160 euro

(inclusief gebruiksmateriaal, koffie, thee en water)

Kmo-portefeuille

Deze opleiding komt in aanmerking voor de kmo-portefeuille. Kies bij je aanvraag Arteveldehogeschool (erkenningsnummer DV.O101978) als dienstverlener en thema ‘beroepsspecifieke competenties’. Voor meer informatie klik hier.

Vragen?

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?