Alles over deze bijscholing

Inhoud

De permanente en levenslange opleiding van de creatief therapeut steunt op drie pijlers: de eigen therapie, de bijscholing en de supervisie.

Het team van de opleiding Creatieve therapie aan Arteveldehogeschool voorziet supervisie in de vorm van een permanente vorming. Tijdens deze bijeenkomsten stellen creatief therapeuten en supervisoren (in wording) beurtelings een casus uit eigen praktijk voor, die in het bijzijn van ervaren collega wordt besproken. Dit kadert binnen een proces van levenslang leren. Een supervisor staat immers altijd met beide benen in het werkveld en kan de functie van supervisor slechts innemen door zelf (levenslang) in supervisie te zijn. De opleiding Creatieve therapie wil, door middel van het aanbieden van deze sessies, tegemoetkomen aan het belang van zelf in supervisie zijn voor iedere supervisor (in wording).

Er wordt een attest van aanwezigheid uitgereikt. Aanwezig op alle sessies is vereist.

De supervisie bestaat uit 7 donderdagavonden telkens van 20u - 22u.

Doelgroep

De supervisie is gericht op creatief therapeuten die in deze functie aan de slag zijn in een praktijk. Aanwezigheid tijdens alle sessies is vereist. Deelnemers moeten bereid zijn een anoniem gemaakte casus aan te brengen. Discretie is uiteraard aan de orde.

Lesgever

Joost Demuynck

Wanneer?

Supervisie voor creatief therapeuten wordt in academiejaar 2023-2024 niet georganiseerd.

Heb je interesse om het supervisietraject te volgen? Deel jouw gegevens via de zwarte contactbutton bovenaan en dan houden wij je op de hoogte.

Waar?

Campus Kantienberg of binnen jouw eigen organisatie (op maat)

Kostprijs?

Standaardtarief € 350

Betaling via KMO-portefeuille is mogelijk

Max. 10 deelnemers

Voor deze opleiding is het mogelijk om een aanvraag te doen voor een erkenning voor de KMO-portefeuille. Contacteer ons om deze aanvraag in te dienen. Indien deze goedgekeurd wordt en je werkt voor een kmo, dan kan je werkgever een subsidie aanvragen voor je opleiding uit de kmo-portefeuille van de Vlaamse overheid. Kies voor het thema “beroepsspecifieke competenties” bij je aanvraag.

"Aan de hand van casuïstiek die door de deelnemers wordt aangebracht, proberen we in de supervisiesessies samen de eigenheid van de casus te construeren. Die constructie dient om het spreken en handelen van de therapeut te oriënteren. Door de (on)mogelijkheden van de patiënt zo scherp mogelijk te formuleren, kan er gericht naar een positie gezocht worden waarop de therapeut zich kan oriënteren om vorm te geven aan de begeleiding van de patiënt."
Deelnemer vorige editie

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?