Met dit attest behaal je de bevoegdheid als leraar om les te geven in rooms-katholieke godsdienst in het lager onderwijs.

Eerste (of tweede) semester:

Tweede semester:

Studieomvang

De microdegree Attest Rooms-katholieke godsdienst lager onderwijs heeft een studieomvang van 9 studiepunten.

Uitzondering: wie het credit voor religie, zingeving en levensbeschouwing nog niet behaalde, moet 12 studiepunten volbrengen.

Praktijk

Binnen deze microdegree besteden we 3 studiepunten aan een praktijkcheck rooms-katholieke godsdienst.

• Heb je al je diploma leraar lager onderwijs, ben je al leerkracht lager onderwijs op een school en kom je enkel jouw microdegree behalen? Dan realiseer je voor dit vak 15 lessen rooms-katholieke godsdienst in je eigen werkcontext.
  • Heb je al je diploma leraar lager onderwijs, en kom je enkel jouw microdegree behalen maar ben je niet tewerkgesteld als leerkracht lager onderwijs? Dan realiseer je voor dit vak 15 lessen rooms-katholieke godsdienst in één van onze partnerscholen.
  • Volg je jouw microdegree gelijktijdig met je opleiding tot leraar lager onderwijs? Dan geef je de lestijden rooms-katholieke godsdienst binnen de praktijkchecks van het studieprogramma.

Voor wie?

Wil je als leerkracht lager onderwijs ook godsdienstlessen kunnen geven? Dan heb je het mandaat rooms-katholieke godsdienst nodig.

Om dit mandaat te behalen werden door het bisdom voorwaarden vastgelegd.

Toelatingsvoorwaarden

• Je hebt al een educatieve bachelor in het onderwijs op zak.
  • Je volgt de opleiding educatieve bachelor in het lager onderwijs in een verkort traject en neemt de microdegree gelijktijdig met je opleiding op.

Attestering

Per vak ontvang je een creditattest.

Als je slaagt voor alle vakken, ontvang je een certificaat van deze microdegree waarmee je je mandaat kan aanvragen.

Wanneer?

De opleiding duurt twee semesters en gaat door tijdens weekdagen.

Kostprijs?

Info volgt.