Zowel in mijn werk in de thuisbehandeling als in de groepspraktijk, voel ik hoe mijn vaardigheden kan inzetten die ik heb behaald in de opleiding. De reden dat ik ben aangenomen in mijn huidige job is ook het diploma als Perinatale coach. Een belangrijke meerwaarde dus.
Leen
  • De perinatale periode wordt vaak nog gezien als een ‘roze wolk’.
  • Toch kan een kinderwens, kinderen krijgen en hebben een zeer verwarrende periode zijn voor (toekomstige) ouders, die fysieke, emotionele als relationele verschuivingen met zich mee brengt.
  • Toekomstige en kersverse ouders bevinden zich op een ‘broze wolk’ waar jij als vroedvrouw mee deel van uit maakt.

Dit postgraduaat van 20 studiepunten duurt 1 jaar en is opgedeeld in 4 modules.

Alles over de opleiding Perinatale coach

Toeval of niet, er was net een vacature vrijgekomen die me interesseerde, weliswaar niet als kinesist maar als patiënte begeleider. Ik schatte de kans klein in om met mijn basisopleiding gekozen te worden, tot ik tijdens de sollicitatie besefte hoe een grote meerwaarde dit postgraduaat was. Ik startte meteen met een nieuw avontuur. Vanaf die dag kon ik alle vergaarde kennis toepassen in het werkveld.
Eline

Vragen over deze opleiding?

Verhalen en ervaringen

Het is een vermoeiend maar geweldig jaar geweest. Ik had dit voor geen geld willen missen. Het voorbije jaar heb ik er zo hard mee gepronkt, dat ik zelf iemand heb beïnvloed om zich ook in te schrijven voor de opleiding.

Ik wil jullie uit de grond van mijn hart bedanken voor de boeiende opleiding, de menselijkheid en het vertrouwen. Dit zeg ik als vroedvrouw, perinatale coach, maar vooral ook als mama.

Een proces van vooruitgang, stagnatie en terugval. Door omgeven te zijn door personen met zo'n fantastische energie, uitte zich dit tot een nog verder groei als persoon. Het heeft bijgedragen tot het verder laten ontluiken van mildheid naar mijn omgeving toe.

Als ik nu terug kijk, ben ik enorm gegroeid als persoon. Ik heb een passie gevonden die ik graag deel op het werk, maar ook met mijn vrienden en familie. Deze opleiding heeft mij niet alleen meer kennis opgeleverd, maar heeft mij gevormd tot de hulpverlener die ik vandaag ben.

Wil je kennismaken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?