Tijdens je opleiding

Na je inschrijving laten we je niet aan je lot over, integendeel! De Dienst Studentenvoorzieningen helpt je met (bijna) alles wat je nodig kan hebben, je kan trainingen volgen om beter om te gaan met studiestress en natuurlijk moét je ook een internationaal studie- of stageavontuur overwegen!

studenten-arteveldehogeschool
begeleiding-arteveldehogeschool

Begeleiding op maat

Arteveldehogeschool wil voor jou een optimale leeromgeving creëren. We zorgen voor de nodige coaching en aanvullende trajectbegeleiding waar nodig. Dat extra duwtje in de rug, afgestemd op jouw noden, kan immers het verschil maken.

Studentenvoorzieningen

De Dienst Studentenvoorzieningen (kort: Stuvo) helpt je bijna letterlijk met alles. Alleen studeren en examens maken moet je wel zelf doen. Of je nu financiële steun kan gebruiken om je studies te bekostigen, psychologische of medische hulp nodig hebt of vragen hebt over een kot huren in Gent en nog zoveel meer: je kunt altijd bij ons aankloppen.

studentenvoorzieningen-arteveldehogeschool
trainingen-arteveldehogeschool

Trainingen

De Dienst Studentenvoorzieningen organiseert regelmatig inspiratiesessies, trainingen en praatgroepen voor studenten over thema's als faalangst, stress, uitstelgedrag en omgaan met rouw en verlies.

Internationaal

Wil je een internationale ervaring opdoen tijdens je studies? Arteveldehogeschool heeft een internationaal netwerk van maar liefst 110 universiteiten en hogescholen in Europa, Azië, Afrika en Amerika. Er zijn dus eindeloos veel mogelijkheden om in het buitenland te studeren of stage te volgen.

internationaal-arteveldehogeschool
studentenparticipatie-arteveldehogeschool

Studentenparticipatie

Jouw stem telt aan Arteveldehogeschool. Dat is dan ook de essentie van studentenparticipatie: voor studenten, mét studenten. Er zijn diverse manieren om je als student te engageren en de belangen van je medestudenten te vertegenwoordigen.

Werken en studeren combineren

Wil je werken en studeren combineren? Dat kan aan Arteveldehogeschool. Of je nu je studie wil financieren via een studentenjob of omdat je als professional wil bijscholen: we leiden je door de belangrijkste informatie.

werken-studeren-combineren-arteveldehogeschool
Team Idea Factory

Idea Factory

Heb je een straf idee voor een eigen project of onderneming? Idea Factory helpt je met een-op-eencoaching om je pril ondernemerschap vleugels te geven.

Mediatheken

Op zoek naar een educatief spel, een boek of wil je een laptop reserveren? Onze mediatheken zijn dan de place to be. Tijdens examenperiodes kan je er ook terecht om in stilte te studeren.

Mediatheek gevuld met studenten