Studenten Secundair Onderwijs organiseren vijfde Campusrun

Vier studenten Lichamelijke Opvoeding en Bewegingsrecreatie, uit de Educatieve Bachelor Secundair Onderwijs, organiseren op donderdag 28 maart de vijfde editie van de Campusrun. Lopers en wandelaars van alle niveaus ontdekken op een parcours van 5 of 10 kilometer de Gentse binnenstad en vier campussen van Arteveldehogeschool. De opbrengst gaat integraal naar de KAA Gent Foundation.

Campusrun 2024 Arteveldehogeschool

De Campusrun is intussen een jaarlijkse traditie aan Arteveldehogeschool. Bij het begin van de lente kiezen sportievelingen uit twee mogelijke parcoursen. De route van 5 kilometer brengt je onder meer langs het Muinkpark en Koning Albertpark en de campussen Kattenberg, Kantienberg en Brusselsepoortstraat. De 10 kilometer omvat een extra lus langs de Boekentoren, Kunstencentrum VIERNULVIER en Campus Sint-Annaplein. De start- en finishlijn liggen aan Campus Stropkaai, waar je vrij vertrekt tussen 16 en 18 uur. Elke finisher krijgt een goodiebag.

“Iedereen is welkom”, zegt Willem Gelein, een van de organiserende studenten. “De loop draait vooral om plezier en is een unieke kans om Arteveldehogeschool achter de schermen te leren kennen. We mikken ook op jongeren uit het secundair onderwijs, die hun toekomst misschien letterlijk tegemoet lopen. Groepen vanaf vijf scholieren uit het zesde middelbaar lopen gratis mee om de campussen op een andere manier te ontdekken. Er is geen tijdsregistratie.”

Voetbaltraining op Campus Watersportbaan

Andere deelnemers betalen 5 euro. Die gaat volledig naar de KAA Gent Foundation, die via sport werkt aan thema’s als fysieke en mentale gezondheid, talentontwikkeling, inclusie, sociale cohesie en diversiteit. “We werken al een paar jaar samen”, zegt Jeroen Missinne van de dienst Studentenvoorzieningen. “Zo krijgen jongeren in kansarmoede voetbaltraining van coaches van de Foundation op onze Campus Watersportbaan. Een aantal van onze studenten loopt ook stage bij de Foundation.”