Alles over deze bijscholing

Inhoud

Eén sessie bestaat uit familiaristatie(30min), de simulatie(15min) en een uitgebreide debriefing(45min). Er zijn 2 begeleiders aanwezig. Tijdens de simulatie wordt een casus getraind aan de hand van een vooraf uitgeschreven scenario. Van de 10 deelnemers zijn er 2 vroedvrouwen en 1 arts die actief deelnemen. De andere deelnemers observeren en krijgen een actieve rol tijdens de debriefing. Bij de debriefing wordt de focus gelegd op samenwerking, organisatie van de werkplek, communicatie… De debriefing gebeurt aan de hand van de CRM principes van Eusim.

Uren worden bepaald in afspraak met verantwoordelijke.

Reken per casus 1,5u.

Max. 10 deelnemers.

Doelgroep

Vroedvrouwen, gynaecologen, gynaecologen in opleiding, pediaters, hoofdvroedvrouwen, student-vroedvrouwen.

Lesgevers

Ann Decordier en Marijke Huysman. Beide zijn vroedvrouw en hebben jaren ervaring in de verloskamer. Ze zijn verantwoordelijk voor de uitbouw van het simulatiecentrum binnen de Bacheloropleiding Vroedkunde.

Wanneer?

De vorming wordt op maat voor u ingericht. Neem contact op om praktische afspraken te maken.

Waar?

De vorming kan zowel bij ons als bij u worden georganiseerd.

Kostprijs?

Per offerte

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?