Studentenrestaurants Arteveldehogeschool

Honger of dorst zal je bij Arteveldehogeschool niet snel lijden. In onze studentenrestaurants en cafetaria's kun je altijd terecht voor een lekkere en budgetvriendelijke warme maaltijd, soep of broodjes. Betaalbaar eten met aandacht voor duurzaamheid: dat zetten we graag op het menu bij Arteveldehogeschool.

studenten-arteveldehogeschool

Studentenrestaurant De Kantiene: tijdelijk gesloten

Vanaf juni 2024 is studentenresto De Kantiene in Campus Kantienberg gesloten voor verbouwingen.

De heropening van De Kantiene staat gepland voor academiejaar 2026-2027.

Als student van Arteveldehogeschool kan je in de tussentijd eten bij een studentenrestaurant van de Universiteit Gent, HOGENT of Odisee.

studenten lunchen bij Arteveldehogeschool

Eten op en rond de campus

Bij Arteveldehogeschool

Op de campussen Mariakerke, Sint-Amandsberg en Brusselsepoortstraat kun je broodjes, pasta's en salades kopen.

Op Campus Mariakerke via Hap hap.

Op Campus Sint-Amandsberg ter plaatse of via bluewish@telenet.be.

Op Campus Brusselsepoortstraat bestellen via bluewish@telenet.be.

Bij collega's

Als student van Arteveldehogeschool heb je ook toegang tot de studentenrestaurants van HoGentOdisee en Universiteit Gent. Je betaalt er meestal iets meer dan de eigen studenten van die onderwijsinstellingen, maar kan er nog altijd eten aan een relatief lage prijs.

Let's save food automaten

In Vlaanderen gooien we jaarlijks tot twee miljoen ton voedsel weg, ook al is het vaak nog perfect eetbaar. Voedselverspilling betekent een verlies van energie en water, en heeft zo een negatieve invloed op het milieu.

Arteveldehogeschool wil voedselverspilling helpen tegengaan. Daarom geven we de 'reddingsautomaten' van vzw Let's save food een plaats op enkele van onze campussen.

In de automaten vind je snacks die anders weggegooid zouden worden, en dat aan spotprijzen.

Met onze steun aan dit sociaal en ecologisch project zetten we ons als hogeschool in voor een meer duurzame samenleving.

Waar vind je de automaten?

Op de volgende plekken vind je de reddingsautomaten van Let's save food:

Op campus Kantienberg (chez Renée)

• In de fietsenstalling op de benedenverdieping
  • Op campus Leeuwstraat (Jo)
    • In de ontspanningsruimte, blok H
  • (Binnenkort) Op campus Kattenberg (Koen)
    • Aan de overdekte ingang, blok F
  • (Binnenkort) Op campus Sint-Annaplein (Julie)
    • Op de studentenbinnenkoer, blok C
  • (Binnenkort) Op campus Watersportbaan (Luc)
    • Op de benedenverdieping, bij de kluisjes

Belangrijk om te weten

Al het voedsel in de automaten is nog eetbaar en veilig. Op de verpakking zal je zien dat de houdbaarheidsdatum (“ten minste houdbaar tot”) verlopen is, maar dat betekent zeker geen gevaar voor je gezondheid. Je kan het nog gerust eten zonder ziek te worden, maar de kleur, de smaak en het vitaminegehalte is niet langer van topkwaliteit.

Van waar komen de producten?

Winkels en organisaties en groothandel die een overvloed aan eten hebben, schenken het aan Let’s save food. Zij verdelen het vervolgens over de verschillende automaten.

Niet alleen het voedsel krijgt een langer leven, ook de automaten zijn gerecycleerd.