Minibossen geplant op campussen Kattenberg en Brusselsepoortstraat

Op de campussen Kattenberg en Brusselsepoortstraat zijn vorige week minibossen geplant door studenten uit de lerarenopleidingen. Onder het motto 'minibos, mega-effect' is het de bedoeling om de campussen van Arteveldehogeschool verder te vergroenen.

minibos Campus Brusselsepoortstraat Kattenberg Arteveldehogeschool Gent

Op een oppervlakte van slechts 6 vierkante meter groeien voortaan 5 bomen, 5 heesters en bosbloemen. Een deel van het binnenplein van beide campussen werd daarvoor onthard. GoodPlanet en Cera zorgden voor het plantgoed.

"Hoe klein ook, zo'n minibos heeft tal van positieve effecten", zegt Elena Lievens, beleidsmedewerker duurzaamheid aan Arteveldehogeschool. "Al na twee jaar heb je een heus klein oerwoud. Dat dient als toevluchtsoord voor wilde dieren en planten. Dankzij de ontharding kan regenwater ook makkelijker de grond intrekken."

De minibossen kaderen in een groter plan om de campussen van Arteveldehogeschool verder te vergroenen. Alle Belgische scholen en verenigingen kunnen zelf een minibos aanvragen via GoodPlanet.