Bereiken kwalificaties wiskunde

Het doel van het project is om duurzame open educational resources (OER) en diensten te voorzien die het proces ondersteunen dat leidt tot nationale en internationale kwalificaties voor wiskunde op level 1, 2 en 3 van het Europees kwalificatieraamwerk.

Doelstellingen onderzoeksproject

De doelstellingen van dit onderzoeksproject zijn:

• leraren voorzien van een datatool waarmee ze het wiskundig leerproces kunnen monitoren;
  • een strategie ontwikkelen om duurzame open educational resources op te zetten;
  • empirisch bewijs verzamelen over wat kinderen weten en kunnen op wiskundig vlak en op basis daarvan feedback leveren aan het curriculum dat daarmee verder uitgebouwd kan worden;
  • ‘best practices’ beschikbaar stellen in het wiskundeonderwijs, inclusief lesvoorbereidingen, lesfiches en andere bronnen.

Tools voor leerkrachten wiskunde

Benieuwd naar hoe je leerlingen optimaal kan begeleiden bij wiskunde?

Ontdek de tools die we ontwikkelden op onze website en Facebookpagina.

Maak kennis met het team

Samenwerken met ons?

We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.