iSTEM
De activiteiten van de cel zijn gericht op het Secundair Onderwijs en gaan van bijscholingen voor leerkrachten, coaching van leerkrachtenteams, scholen en scholengemeenschappen en -groepen, over de verspreiding van STEM-projecten tot het verkennen van nieuwe uitdagingen in de vertaling van de STEM-eindtermen naar de klascontext.
Onze activiteiten
De activiteiten van de cel gaan omvatten:
- coaching van leerkrachtenteams, scholen en scholengemeenschappen en -groepen
- bijscholingen voor leerkrachten
- verspreiding van STEM-projecten
- verkennen en verspreiden van nieuwe uitdagingen in de vertaling van de STEM-eindtermen naar de klascontext
Disseminatie van iSTEM-didactiek
Al onze activiteiten kaderen binnen de disseminatie van de principes van de iSTEM-didactiek:
Basispijlers
- Integratie van STEM-leerinhouden
- Probleemgecentreerd leren
- Onderzoekend en ontwerpend leren
- Collaboratief leren
- Evidence informed
Kernwoorden
- Relevantie voor maatschappelijke, wetenschappelijke en technologische problemen
- Integratie van STEM-disciplines
- Teacher design Teams (TDT's)
Contacteer de onderzoeker
Samenwerken met ons?
Vraag onderzoek op maat aan
We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.