HIIT-beweegsessies

HIIT staat voor high intensity interval training. Dit zijn laagdrempelige, korte, interactieve beweegsessies van vier minuten in gewone kledij en met beperkt materiaal. Ideaal als bewegingstussendoortje!

Waarom is bewegen belangrijk voor leerlingen?

Verschillende studies tonen het positief effect aan van fysieke activiteit en het negatief effect van zittend gedrag op de mentale gezondheid bij jongeren. Tot nu toe wordt er te weinig ingezet op leefstijlinterventies om de mentale gezondheid te verbeteren.

HIIT-sessies aanbieden die fysieke activiteit promoten en zittend gedrag verminderen en die in een schoolsetting implementeren zijn een effectieve methode om de mentale gezondheid van jongeren te verbeteren.

HIIT@SCHOOL-toolkit

In samenwerking met leerlingen, leerkrachten uit de eerste graad secundair onderwijs werd er een HIIT@school-toolkit ontwikkeld. Na de ontwikkeling werd de toolkit getest en geëvalueerd door de deelnemende scholen.

De toolbox bestaat uit:

1. 12 op maat gemaakte HIIT-sessies
  2. Instructiefiches voor het begeleiden van de sessies
  3. Sportmaterialen
  4. Promotiemateriaal

HIIT@SCHOOL-workshop voor leerkrachten

Hoe kan je met de HIIT@SCHOOL-toolbox in jouw les aan de slag gaan?

Kom het te weten in onze HIIT@SCHOOL-workshop!

Mail ons om een workshop aan te vragen of voor meer informatie.

Maak kennis met het team

Samenwerken met ons?

We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.