Begeleidingstraject voor toekomstige kinderbegeleiders

Het project werkt toe naar duurzame krachten in de kinderopvang door een geïntegreerd en kwalificerend begeleidings- en opleidingstraject voor toekomstige kinderbegeleiders voor baby’s en peuters. De focus ligt op ‘werkplekleren’.

De doelgroep van dit project zijn kwetsbare werkzoekenden en niet-beroepsactieven waarvoor er in de bestaande opleidingen (soms) te veel drempels zijn.

Begeleidingtraject in samenwerkingsverband

In samenwerking met Stad Gent, CVO Groeipunt, VDAB en organisatoren uit de kinderopvang stimuleren en begeleiden we de deelnemers. Die begeleiding bestaat uit een mix van ondersteuning door Stad Gent, opleiding door CVO Groeipunt en coaching voor de organisatoren door Arteveldehogeschool.

Vanuit het samenwerkingsverband willen we drempels signaleren en aanpakken om meer kansen te creëren voor zowel deelnemers, opleiding alsook voor de organisaties die werkplekleren aanbieden.

Meer info?

Wil je meer info? Neem dan contact op met hoofdpromotor, Bjorn Martens van Stad Gent.

Maak kennis met het team

Samenwerken met ons?

We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.