Leer de opleiding kennen

Infodag 29 juni

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 29 juni en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Openlesdagen

Kom naar een open les en ontdek of de opleiding jou inhoudelijk ligt.

Iets voor jou?

• Je combineert jouw passie voor IT met een creatief brein.
  • Je hebt zojuist jouw secundair afgerond of hebt al enkele jaren werkervaring op zak.
  • Je wil flitsende en gebruiksvriendelijke websites en mobiele apps van zero leren programmeren en bouwen.
  • Je wil vooral doen. Theorie moet voor jou meteen omgezet kunnen worden naar de praktijk.
  • Je hebt nog geen specifieke voorkennis, maar wel enorm veel goesting.
Ik zet mijn tanden in iets totaal nieuws en vind het vooral leuk dat je meteen het resultaat van je werk ziet: met enkele ingrepen kan je een website in een bepaalde stijl gieten of zelfs helemaal veranderen. Mijn tip aan toekomstige studenten luidt: laat je niet overdonderen, maar ga mee in de flow. En aanvaard dat het wat tijd kost om alles onder de knie te krijgen.
Elien Maes
Tweedejaarsstudent Graduaat Programmeren

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Erkend knelpuntberoep

Het tekort aan programmeurs in Vlaanderen is zo groot dat de VDAB ons Graduaat Programmeren actief promoot onder werkzoekenden. Kandidaten die aan alle voorwaarden voldoen, krijgen hun inschrijvingsgeld terugbetaald en ontvangen een forfaitaire tussenkomst voor leerkosten zoals de aankoop van een laptop. Verder is er nog een vergoeding voor hun verplaatsingen, en worden eventuele kosten voor kinderopvang terugbetaald.

Al doende leren

De focus in de opleiding ligt op de praktijk. Van bij de start leer je theorie omzetten in praktijk aan de hand van concrete opdrachten. Zo werk je in het vak @Work real life cases van digital agencies uit onder begeleiding van de docenten. Je gaat op kijkstage en doet mee aan hackathons. In het tweede jaar draai je mee in een echt bedrijf en word je gecoacht door de docenten. Daarnaast weerspiegelt deze opleiding de verscheidenheid van de maatschappij vandaag de dag. Jongeren en ouderen, Vlamingen en niet-Vlamingen, jullie gaan samen aan de slag binnen deze opleiding en plukken de vruchten van elkaar werk- en levenservaring.

Ervaring op je cv

Werkplekleren en bootcamps maken een groot en belangrijk deel uit van een graduaat. Hierbij ga je concrete opdrachten en vragen van bedrijven aanpakken en tot een goed einde brengen. Zo doe je werkervaring op tijdens je opleiding en kan je hiermee uitpakken tijdens een sollicitatiegesprek of in je portfolio.

Programmeren

Uitstekende begeleiding

Je krijgt les in relatief kleine groepen. Verschillende coaches staan steeds paraat om je vragen te beantwoorden.  Trajectcoaches volgen je nauwgezet op en sturen bij waar nodig. Je kan gebruik maken van de leerbegeleiding die wordt aangeboden voor onderwerpen zoals faalangst, uitstelgedrag, planning, timemanagement, ... We werken ook in verschillende niveaus, dus je kan perfect starten zonder enige voorkennis. Pik je kennis sneller op? Dan voorzien we extra uitdagende opdrachten.

Bachelordiploma

Dat kan na je graduaatsopleiding via een verkort traject (minstens 90 studiepunten of 1,5 jaar).

Alles over de opleiding Programmeren

Trajecten op maat

De opleiding biedt enkele trajecten op maat. We geven hier een overzicht van de mogelijkheden:

De inhoud van deze opleiding sprak me meteen sterk aan. Ik vond het een voordeel dat je niet noodzakelijk voorkennis moet hebben. Met een gezonde dosis goesting geraak je al een heel eind. En die is er! Ik wil nu vooral zoveel mogelijk te weten komen over de wereld van computers en websites. Weten wat er achter zit en dan van nul een site ontwerpen en bouwen: daar wil ik naartoe.
Louis Martens
Oud-student
Programmeren

Contacteer ons

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!