Hoe kunnen we de motorische competentie en risicocompetentie van peuters ondersteunen? We brengen eerst hun actuele ontwikkeling in kaart. Dan cocreëren we samen met het werkveld en beleid initiatieven om peuters in de kinderopvang en thuis te ondersteunen.
Het functioneel trainingsprogramma ACTIVE-AGE @ traint ouderen in hun eigen thuisomgeving op alle aspecten die een verhoogde kwetsbaarheid in de hand werken.
Over welke competenties beschikken (student)leraren om taalstimulerende interactie te realiseren? Wat zijn de effecten van een blended professionaliseringsinitiatief hierop?
In dit project leggen we de basis voor de ontwikkeling van een AI-tool voor taalanalyse bij kinderen. Deze tool maakt een automatische en letterlijke transcriptie van gesprekken met kinderen en analyseert de taal als ondersteuning voor de professional in de praktijk.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
Met MimiQgame willen we een technische proof of concept (TPOC) van een facial retraining game ontwikkelen als ondersteuning in de revalidatie van personen met een perifere aangezichtsverlamming.
In het onderzoeksproject Family Solidarity 2.0 ontwikkelt Arteveldehogeschool richtlijnen om als organisatie een meer inclusief gezinsbeleid te hanteren.
Scaffold staat voor ondersteunen en dit project wil op basis van wetenschappelijk onderzoek een state of the art e-portfolio ontwerpen dat studenten in de gezondheidszorg maximaal ondersteunt in hun competentiegroei.
Doel is verder ontwikkelen en in de markt zetten van een digitale tool (Lifecity) voor het faciliteren van begeleidingsgesprekken in de jeugdhulpverlening voor kinderen (6-12 jaar), en een gedeeltelijk prototype van een gelijkaardige tool voor 12+ jongeren (LifeTree).