Hoe kunnen we de motorische competentie en risicocompetentie van peuters ondersteunen? We brengen eerst hun actuele ontwikkeling in kaart. Dan cocreëren we samen met het werkveld en beleid initiatieven om peuters in de kinderopvang en thuis te ondersteunen.
Het functioneel trainingsprogramma ACTIVE-AGE @ traint ouderen in hun eigen thuisomgeving op alle aspecten die een verhoogde kwetsbaarheid in de hand werken.
Over welke competenties beschikken (student)leraren om taalstimulerende interactie te realiseren? Wat zijn de effecten van een blended professionaliseringsinitiatief hierop?
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
In het onderzoeksproject Family Solidarity 2.0 ontwikkelt Arteveldehogeschool richtlijnen om als organisatie een meer inclusief gezinsbeleid te hanteren.
Scaffold staat voor ondersteunen en dit project wil op basis van wetenschappelijk onderzoek een state of the art e-portfolio ontwerpen dat studenten in de gezondheidszorg maximaal ondersteunt in hun competentiegroei.
VALIES is een cocreatief onderzoeksproject dat inzet op de professionele ontwikkeling van leerkrachten om samen met hun schoolteam van Educatie voor Duurzame Ontwikkeling (EDO) een succes te maken op school.
Dit project zet in op de realisatie van inclusieve leeromgevingen en het bevorderen van de samenwerking tussen de school, de ouder en de ruimere schoolomgeving.