Hoe kunnen we de motorische competentie en risicocompetentie van peuters ondersteunen? We brengen eerst hun actuele ontwikkeling in kaart. Dan cocreëren we samen met het werkveld en beleid initiatieven om peuters in de kinderopvang en thuis te ondersteunen.
Het functioneel trainingsprogramma ACTIVE-AGE @ traint ouderen in hun eigen thuisomgeving op alle aspecten die een verhoogde kwetsbaarheid in de hand werken.
Over welke competenties beschikken (student)leraren om taalstimulerende interactie te realiseren? Wat zijn de effecten van een blended professionaliseringsinitiatief hierop?
Dit project is één van de 5 geselecteerde projecten van de Vlaamse projectoproep ‘Samen de ruimte verbeelden’ van het Departement Omgeving met als doel Vlaamse burgers te sensibiliseren over en hen te betrekken bij ruimtelijke uitdagingen in Vlaanderen.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
Ontdek de boeiende wereld van zij-instromers in het basisonderwijs in dit PWO-project! We verkennen en verbeteren de ondersteuning voor leraren zij-instromers en richten ons op hun specifieke behoeften tijdens aanvangsbegeleiding.
Het project ‘Onwijs Onderwijs’ verzoent inclusie en kwalitatief onderwijs in basisscholen. Maar welke impact heeft dit project? Kunnen leerlingen er voluit inclusief leren? Voelen hun leerkrachten zich bekwamer? Dat zoeken we uit in dit impactonderzoek.
Het Living Lab Hennep+ ondersteunt en faciliteert de ontwikkeling van circulaire en biogebaseerde producten en processen op basis van hennep in Vlaanderen. Dit doen we aan de hand van democases binnen verschillende toepassingsdomeinen in de bouw- en maakindustrie.