Op basis van inzichten uit de positieve psychologie ontwikkelen we een programma om het welbevinden van studenten te verhogen zodat ze hun potentieel ten volle kunnen realiseren.
Over welke competenties beschikken (student)leraren om taalstimulerende interactie te realiseren? Wat zijn de effecten van een blended professionaliseringsinitiatief hierop?
Om tegemoet te komen aan de wijzigende zorgnood is er innovatieve samenwerking nodig. Door de stijgende complexiteit van zorg worden zowel de individuele zorgprofessionals als het team uitgedaagd om zorg te blijven invullen zoals ze zelf willen en passend bij hun eigen visie.
In dit project leggen we de basis voor de ontwikkeling van een AI-tool voor taalanalyse bij kinderen. Deze tool maakt een automatische en letterlijke transcriptie van gesprekken met kinderen en analyseert de taal als ondersteuning voor de professional in de praktijk.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
Ontdek de boeiende wereld van zij-instromers in het basisonderwijs in dit PWO-project! We verkennen en verbeteren de ondersteuning voor leraren zij-instromers en richten ons op hun specifieke behoeften tijdens aanvangsbegeleiding.
CoCOS is een baanbrekend project dat de principes van opensourceontwikkeling toepast op het creëren van studiemateriaal. Het stelt docenten in staat om samen te werken aan het ontwikkelen van onderwijsmateriaal met behoud van redactionele controle. Dit project belooft een nieuwe benadering van onderwijs, waarbij samenwerking en innovatie centraal staan. Het is een spannende stap naar de toekomst van cocreatie in onderwijs.
Het OBPWO-project KIKO focust op Nederlands, wiskunde en executieve functies in de kleuterklas, met twee doelen: effectieve praktijken identificeren in internationale literatuur en onderzoeken hoe ze worden toegepast in Vlaamse kleuterklassen. Beoogde resultaat? Wetenschappelijke inzichten, aanbevelingen en praktische tools voor het onderwijsveld.
Scaffold staat voor ondersteunen en dit project wil op basis van wetenschappelijk onderzoek een state of the art e-portfolio ontwerpen dat studenten in de gezondheidszorg maximaal ondersteunt in hun competentiegroei.