Steeds meer kinderen herstellen van kanker, maar het is niet vanzelfsprekend dat ze hun fysieke niveau van voor de ziekte terugkrijgen. Het KABOOST-school project helpt deze kinderen en hun school bij dit proces.
In dit project is gezocht naar de sleutels om scholen verder te laten groeien in hun beweegvriendelijkheid. We vertrokken vanuit de rol van de bewegingsexpert om die te stimuleren en zo de hele school mee te nemen in een beweegvriendelijk verhaal.
Met de socialmedia- en influencermarketingbarometer (kortweg de SMI-barometer) monitoren we de trends van Belgische jongeren tussen 16 en 24 jaar in de adoptie, het gebruik en de evaluatie van socialemedia- en influencermarketing.
Workplace Active Certificate is een unieke Europese certificatie om gezondheids- en welzijnsinitiatieven op het werk te promoten die fysieke activiteit of lichaamsbeweging als hefboom gebruiken.
De Social Media Impact -barometer brengt jaarlijks in kaart hoe Vlaamse bedrijven hun merk kunnen versterken bij Vlaamse jongeren. De focus van het onderzoek ligt op sociale media en recente trends zoals influencermarketing.
Voldoende lichaamsbeweging is steeds meer aanvaard als strategie om het welzijn op het werk te bevorderen. Maar wat doen bedrijven nu eigenlijk allemaal?
Sinds 2016 kunnen mensen met bewegingsarmoede door de huisarts doorverwezen worden naar een beweegcoach via het Vlaamse 'Bewegen op Verwijzing'-project (BOV).
Om de barrières (tijdsgebrek, kostprijs en locatievereisten) die werknemers ervaren om meer te bewegen op het werk te doorbreken, ontwikkelde de onderzoeksgroep het HIIT@WORK beweegpakket.