Een paradox is een spanningsveld ontstaan door twee tegenstrijdige polen. Hoe kunnen we leidinggevende ondersteunen om constructief met deze spanningsvelden om te gaan?
Hoe kunnen ervaringsdeskundigen in het secundair onderwijs worden ingezet om vooroordelen ivm psychische kwetsbaarheid weg te werken en het vertrouwen te vergroten?
Samen met 8 partnerorganisaties uit België, Noord-Ierland, Noorwegen en Spanje bevorderen we de participatie van jonge kinderen van 12 jaar en jonger in de jeugdhulp.
In samenwerking met Stad Gent buigen wij ons samen met de actoren over de samenwerking tussen jeugdwelzijnswerk, jeugdhulpverlening en onderwijs (brugfiguren, leerlingenbegeleiding, ...) bij kwetsbare jongeren tussen 15 en 25 jaar.
Deze programmalijn ontwerpt en test laagdrempelige methodes uit voor een maatschappelijke impactmeting van de socialprofitsector zodat ze ermee naar buiten kunnen treden.
Wat zijn de ervaringen van jongeren (12-25 jaar), ouders of opvoedingsverantwoordelijken en hulpverleners over de huidige manier van werken van het recht op dossier in de integrale jeugdhulp?